یـا شـهـیـد
۰۱ مهر ۱۳۹۷
1496

هشتمین زنگ دانش آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نواخته شد

مراسم زنگ دانش آموز شهید صبح امروز در اولین روز از ماه مهر با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، سازمان بهشت زهرای(س) و وزارت آموزش و پرورش در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، هشتمین زنگ دانش آموز شهید با حضور سید محمدعلی افشانی شهردار تهران و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه مهندس نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و دکتر سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران نواخته شد.

سیدمحمد بطحایی مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تعلیم درس پایداری و ایثار عنوان و بیان کرد: دانش آموزان باید در کلاس های درس بیاموزند چگونه منافع کشور را به منافع خود ترجیح دهند تا بدین وسیله میهن اسلامی پایدار بماند.
بطحایی گفت: جهت گیری آموزشی مدارس کشور به سمت آموزش ایثار و ازخودگذشتگی است و فرهنگیان در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

در ادامه سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و تسلیت حادثه تروریستی دیروز اهواز، گفت: این حادثه در ادامه اقدامات دشمنان این سرزمین است.

سید محمد علی افشانی، با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: این دوران یاد آور بشارت، از خود گذشتگی، پاک باختگی و ایثار شهیدان است.
وی عنوان کرد: وقتی جنگ شروع شد ارتش ما وضعیت مناسبی نداشت و نیروهای مردمی، بسیج و سپاه برای دفاع از میهن وارد میدان شدند. در ابتدای جنگ در خوزستان بودم و به یاد دارم در دومین روز جنگ رادیو از مردم می خواست با مقاومت اجازه ندهند تانگ های دشمن وارد اهواز شوند. ارتش بعثی در همان روزهای اول توانسته بود بسیاری از شهرهای مرزی را تصرف کند. در آن روزها به هیچ عنوان تصور نمی کردیم که دشمن تا بن دندان مسلح در عرض یک سال آینده با چنان شکست هایی مواجه شود و جوانان این سرزمین دشمن را از نقاط مختلف سرزمین مان بیرون کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: رزمندگان ما با از خودگذشتگی توانسته بودند هر روز پیروزی، فتح و ظفر به دست بیاورند. ملت ما با سر بلندی عظمت ایران، فرهنگ شیعه و مقتدای شان امام حسین(ع) به جهانیان نشان دادند پیروان اباعبدالله(ع) زیر بار ذلت نمی روند.
افشانی تصریح کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم. شهدا در عصر نتوانستن ها به مانند چراغ راه و قطب نما مسیر درست را به ما نشان دادند.
وی با اشاره به حوادث ترویستی روز گذشته در اهواز، گفت: حادثه ای که در اهواز رخ داد در ادامه اقدامات دشمن در جنگ تحمیلی است و ملت ما همواره آماده حفظ سرزمین و دین خود هستند و این را همواره نشان داده اند.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: