یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۷ مهر ۱۳۹۷
2490

مراسم بزرگداشت شهید عباس گودرزی برگزار شد+تصاویر

صبح امروز مراسم بزرگداشت شهید مستندساز عباس گودرزی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت شهید مستندساز عباس گودرزی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت بر سر مزار این شهید والامقام در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این گزارش حاکیست : از خانواده معظم این شهید والامقام نیز تجلیل شد.

شهید عباس گودرزی در 9اردیبهشت1341 در شهر ری تهران متولد شد. تحصیلاتش را تا مقطع دبیرستان گذرانده بود که وارد میدان مبارزه با رژیم ظالم پهلوی شد. وی برای آنکه اعلامیه های امام خمینی(ره) را پخش کند شاگرد راننده تریلی شد تا بدین طریق اعلامیه ها را به راحتی به مقاصد مورد نظر برساند. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد در آمد.

بعد از پایان جنگ تحمیلی درسش را در رشته کارگردانی ادامه داد. ایشان کارگردان برنامه «از آسمان» بود که این برنامه همچنان از تلویزیون در حال پخش است.

سال 1388 قرار بود همایشی با عنوان وحدت اقوام و مذاهب با حضور سردار شوشتری در سیستان و بلوچستان برگزار شود. به این منظور شهید گودرزی برای ساخت مستندی به زاهدان سفر کرد؛ اما وحدت بین شیعه و سنی که ضربه ای مهلک به گروهک های تروریستی و دشمنان اسلام بود، سفری بی بازگشت را برایش رقم زد. شهید گودرزی در حالی که برای ساخت مستند «سرزمین مادری‌ام» به منطقه پیشین سفر کرده بود در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقه پیشین در جریان بود، شرکت کرده و سرانجام در صبح روز یکشنبه ۲۶مهر۱۳۸۸ در یک عملیات انتحاری توسط اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: