یـا شـهـیـد
۰۹ آذر ۱۳۹۷
1415

یادمان شهید حججی در گلزار شهدای تهران رونمایی شد

یادمان شهید محسن حججی با حضور معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

به گزارش یاشهید ،معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) سپاه صحبت های خود را با خواندن آیه ۱۶۹ آل‌عمران شروع کرد و گفت: اگر لحظه‌ای در تک تک کلمات این کلام نورانی خدا در قرآن تأمل و اندیشه کنیم متوجه می‌شویم شهدا در چه رتبه و جایگاهی قرار دارند که خداوند می‌فرماید آنها زنده‌اند و نزد ما روزی می‌خورند.

سردار رضا مازندرانی با بیان این کلام رهبری که مظهر قدرت ایران شهدا هستند با تشریح این نگاه ارزشمند، ادامه داد: ایران با وجود شهدا نیاز به هیچ قدرت، ابزار و تجهیزات دیگری ندارد؛ در دنیا کشورها، ملت‌ها و سازمان‌ها دنبال یک مزیت برتر هستند تا دست برتر خودشان را در جهان به همه نشان دهند و دارای هر امتیازی که باشند به واسطه آن اقتدار قدرت و پیروزی خود را به رخ می‌کشند؛ شهدا مظهر قدرت ایران هستند یعنی ما آن چیزی را داریم که هیچ‌کس در جهان ندارد و با وجود شهدا ما دارای قدرتی هستیم که مانند آن در هیچ جا پیدا نمی‌شود.

وی با بیان گوشه‌هایی از زندگی شهیدان حججی، پلارک، سلطانی، ملک‌پور، شفیعی و برونسی اظهار داشت: اینها نمونه‌های کوچکی از زندگی‌نامه سراسر درس شهدا است و واقعا اگر پیامبران و ائمه اطهار(ع) امروز در میان ما بودند و ما درخواست معجزه می‌کردیم آیا غیر از کراماتی که در چهره و زندگی شهدا وجود دارد برای ما عنایت و بیان می‌کردند؟ در کجای دنیا از امثال شهید محسن حججی گرفته تا شهدای انقلاب اسلامی را سراغ دارید و یا در کجای دنیا چنین شهدا، عزت و اقتداری می توان یافت؟ آیا این مردان بزرگ مظهر قدرت ما نیستند و تنها ارتش، تجهیزات نظامی، دلار، پول و وابستگی و دلدادگی به غرب مظهر اقتدار می‌تواند باشد؟

بسیج جهان اسلام به دنبال الگو گرفتن از این شهدا است، هزاران دلیرمرد مثل محسن حججی امروز الگوی آزاد مردان بسیجیان و ظلم ستیزان دنیا قرار گرفته‌اند و ما به یمن و برکت این شهیدان در امن ترین نقطه دنیا نفس می‌کشیم و وظیفه داریم آنها را بشناسیم، راهشان را ادامه بدهیم و بهتر از گذشته به دنیا معرفی‌شان کنیم.

وی با اشاره به کلام امیرالمؤمنین (ع) که جرج جرداق مسیحی در کتابش نوشته هیچ کلامی را برتر از این ندیدم که فرموده: «مرگ آن است که زنده باشی ولی ذلیل، بیچاره و حقیر و زندگی آن است که بمیری ولی سربلند، باعزت و با اقتدار».

سرهنگ آرزومندی فرمانده سپاه حضرت روح الله(ره) نیز در ابتدای مراسم با خیر مقدم و تقدیر و تشکر از کسانی که زمینه ساز ایجاد این یادمان و مراسم شدند گفت: ما باید نسل امروز را با نسل دفاع مقدس که الگوهای خوبی مثل حججی دارد آشنا کنیم؛ شهید محسن حججی از جوانان دهه ۷۰همین انقلاب و کشور است و کم نیستند چنین جوانانی که به عنوان بهترین سربازان و یاوران نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانند کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانند.

در پایان این مراسم از یادمان شهید محسن حججی در میدان پرچم گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در جوار قطعه ۲۹ رونمایی شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: