یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۲ آذر ۱۳۹۷
978

تجدید میثاق شهردار تهران با آرمان های امام راحل و شهدا

شهردار تهران پس از ادای سوگند برای تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) در مرقد ایشان حاضر شد.

به گزارش یاشهید ،پیروزحناچی شهردار تهران به همراه تعدادی از مدیران و معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر با حضور درحرم امام خمینی (ره) با نثار گل به مرقد آن امام راحل با آرمان های ایشان تجدید میثاق کرد.

از طرف تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) محمدعلی انصاری شهردار تهران را همراهی می کرد.

حناچی در این مراسم اظهار کرد: آن چیزی که امام (ره) همواره به آن اشاره می کردند خدمت به محرومان و مستضعفان بود، طبقاتی که دسترسی کمتری به سطوح بالای حاکمیت دارند و ایشان آن ها را ولی نعمت انقلاب می دانستند. ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا همین کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ کسانی ماندگار می شوند که وقتی همه به نوع دیگری می اندیشند با شجاعت در مقابل چیزی که غلط بوده قد علم می کنند. فکر می کنم اصلی ترین خصیصه حضرت امام (ره) شجاعت ایشان بوده است.

شهردار تهران سپس بر مزار برخی شهدای گرانقدر انقلاب از جمله شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، مرحوم آیت الله طالقانی و سرداران شهید چمران، همت، باکری و تعدادی دیگر از شهدای دفاع مقدس حاضر شد و با نثار گل نسبت به آن ها ادای احترام کرد.

دیدار از یادمان جاویدالاثر «ابراهیم هادی» که از همرزمان حناچی بوده است از سایر برنامه های شهردار تهران بود. حناچی با ذکر خاطراتی از شجاعت ابراهیم هادی یاد و نام او را گرامی داشت.

وی بر معرفت و شیردلی این شهید تأکید کرد و گفت: همه او را به شجاعت می‌شناختند. ابراهیم را در یکی از عملیات‌ها به خاطر دارم که پایش مصدوم شده و گردنش نیز ترکش خورده بود، اما با این حال حاضر نشد در عملیات حضور نداشته باشد.

شهردار تهران سپس بر مزار مادرانی حاضر شد که بیش از دو شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده اند و نسبت به آنها ادای احترام کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از مراسم تجدید میثاق با شهدا از همراهانش خواست تا با او به مزار شهید سعید نوری تاج بروند و به او ادای احترام کنند. حناچی از رشادت‌های این شهید تعریف کرد که همکلاسی او در مدرسه مفید نیز بود، و افزود: سعید را در نهایت منافقین کوردل به شهادت رساندند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: