یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۸ دی ۱۳۹۷
1938

پدر شهید امید آزادیخواه به فرزند شهیدش پیوست

حاج نجف آزادیخواه پدر شهید امید آزادیخواه بعد از مدتی بیماری شب گذشته درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش یاشهید ، حاج نجف آزادیخواه پدر شهید امید آزادیخواه پس از مدتی بیماری شب گذشته دارفانی را وداع کرد و به فرزند شهیدش پیوست.

این گزارش حاکیست : پیکر مطهر این پدر شهید صبح امروز سه شنبه 18 دی ماه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طی مراسم باشکوهی تشییع و در قطعه 51 (قطعه صالحین) آرام می گیرد.

همچنین مراسم ختمی روز پنج شنبه 20 دی ماه از ساعت 15 الی 17 در مسجد حضرت ابراهیم(ع) واقع در خیابان جمهوری – نرسیده به چهارراه استانبول-کوچه نوبهار نبش کوچه جاهد برگزار می گردد.

شهيد اميد آزاديخواه در سال 1346 در تهران ديده به جهان گشود . اميد تا مقطع راهنمايي تحصيل كرده و بدليل فوت مادر در سال 1359 تحصيل را رها و به پدرش در مغازه كمك مي نمود . اميد در سال 1365 به خدمت مقدس سربازي اعزام و به مركز آموزشي گروه 22 توپخانه شهرضا اختصاص و مشغول آموزش نظامي گرديد . وي پس از طي دوران آموزشي از آنجايي كه تنها فرزند ذكور خانواده بود به دانشكده افسري منتقل گرديده و در يگان پاسدار مشغول به ادامه خدمت گرديد . شهيد آزاديخواه كه در روز 24 فروردين ماه سال 1367 برگه مرخصي خود را دريافت و در حال ترك دانشكده بود متوجه مي شود كه يكي از سربازان متأهل در روز مذكور نگهبان بوده و نمي تواند به نزد خانواده خويش برود ، بنابراين وي تصميم مي گيرد كه جاي خود را با آن سرباز عوض نمايد و بر سر پست نگهباني حاضر شود . در حاليكه عقربه ، ساعت 14:08 را نشان مي داد غرش موشك دشمن بعثي ، دانشكده را به لرزه در آورده و به ساختمان يگان پاسدار اصابت مي نمايد و اميد آزاديخواه به درجه رفيع شهادت نائل گرديد

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: