یـا شـهـیـد
۲۲ مرداد ۱۳۹۴
2381

فرماندهی که در سن 20 سالگی شهید شد

not found

این شهید بزرگوار، پس از پیروزی انقلاب و شروع تحرکات ضدانقلاب در کردستان درس و تحصیل را رها می‌کند و پس از گذرانیدن آموزش عمومی در پادگان امام‌حسین(ع) همراه گروهی راهی مریوان می‌شود و به مبارزه علیه گروهک‌ها ادامه می‌دهد. به گزارش یاشهید ، محسن در آذرماه 1342 در تهران چشم به گیتی گشود و از […]

این شهید بزرگوار، پس از پیروزی انقلاب و شروع تحرکات ضدانقلاب در کردستان درس و تحصیل را رها می‌کند و پس از گذرانیدن آموزش عمومی در پادگان امام‌حسین(ع) همراه گروهی راهی مریوان می‌شود و به مبارزه علیه گروهک‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش یاشهید ، محسن در آذرماه 1342 در تهران چشم به گیتی گشود و از همان کودکی به مسائل دینی عشق و علاقه نشان داد از همین‌رو با اوج‌گیری انقلاب اسلامی پرشور و خستگی‌ناپذیر وارد فعالیت‌های انقلابی شد و از نوشتن شعار بر روی در و دیوار تا پخش اعلامیه‌های حضرت امام(ره) و شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات، شبانه‌روز و خستگی‌ناپذیر خود را وقف انقلاب و آرمان‌های آن کرد.

30

این شهید بزرگوار، پس از پیروزی انقلاب و شروع تحرکات ضدانقلاب در کردستان درس و تحصیل را رها می‌کند و پس از گذراندن آموزش عمومی در پادگان امام‌حسین(ع) همراه گروهی راهی مریوان می‌شود و به مبارزه علیه گروهک‌ها ادامه می‌دهد.

وی پس از مدتی، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در می‌آید و در مریوان مردانه ایثارگری می‌کند.

20

نورانی پس از شروع جنگ راهی جبهه می‌شود و با علیرضا ناهیدی و یار دیگری رزمندگان بسیج و سپاه، تیپ ذوالفقار از لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) را تشکیل می‌دهند و پس از شهادت علیرضا ناهیدی، نورانی به عنوان فرمانده تیپ منصوب می‌شود.

نورانی، در اکثر عملیات‌ها با توانمندی بالا شرکت می‌جوید و به عنوان فرماندهی لایق، نیروها را در محورهای مختلف هدایت می‌کند و از زمانی‌که فرمانده تیپ ذوالفقار می‌شود، فرماندهان کمتر اجازه می‌دهند خط مقدم برود و این برایش دلتنگی می‌آورد.

10

شهید محسن نورانی، پس از سه سال مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی، در جبهه‌های غرب و جنوب، سرانجام روز 21 مرداد ماه 1362 در حالی که کمتر از یک ماه از ازدواجش می‌گذشت، از سوی اسلام‌آباد به سمت قرارگاه می‌رفت که دریک کمین گروهک کومله به شهادت می‌رسد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: