یـا شـهـیـد
۱۹ بهمن ۱۳۹۷
1801

آیین مهمانی لاله ها در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد

مراسم مهمانی لاله ها عصر امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، جمعی از مسئوولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم مهمانی لاله ها عصر پنج شنبه 18 بهمن ماه با حضور نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، کارکنان بنیاد، و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم به صورت همزمان در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و گلزارهای شهدای سطح شهر تهران و شمیرانات برگزار و مزار مطهر شهدا عطرافشانی و گلباران شد.
نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های شاهد و ایثارگر و ملت شریف ایران، انقلاب اسلامی به چهل سالگی خود رسید و در این مسیر شهدا و ایثارگران برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ازخودگذشتگی کردند و حماسه‌های زیادی آفریدند.
وی ادامه داد: مراسم گل‌باران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا هر ساله در ایام‌الله دهه فجر در ۲۰ هزار گلزار شهید در سراسر کشور برگزار می‌شود و در عین نمادین بودن، مؤلفه‌های معنوی بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها این است که باید قدردان زحمات شهدا و ایثارگران بود و همانطور که شهدا برای نظام سرمایه‌های بزرگی هستند خانواده‌های آنها نیز با صبر و شکیبایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت می‌کنند.
نصیری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تکریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) هر چه انقلاب دارد از برکت خون شهدا و ایثارگران است بنابراین امیدوارم بتوانیم به منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به ایثارگران عزیز جامه عمل بپوشانیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم معنوی ضمن قرائت پیام حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت عطر افشانی و گلباران مزار شهدای سراسر کشور گفت: خانواده های معظم شهدا سرمایه های ممتاز نظام اسلامی ایران هستند که باید تمام مردم و مسئولان نظام قدردان زحمات و صبوری این قشر باشند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه میهمانی لاله ها که طی آن گلزار شهدای انقلاب، ترور، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم غبارروبی و عطر افشانی می شود کار بسیار کوچکی در مقابل صبوری خانواده های معظم شهدا است.
گفتنی است، گروه مارش ارتش جمهوری اسلامی با نواختن آهنگ های انقلابی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) بار دیگر یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند و  بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گلزار شهدا را گلباران کردند.
حجت الاسلام  کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، صفائی معاون توسعه بنیاد تهران، نورچه ای معاون فرهنگی و غفوری معاون تعاون این بنیاد  از حاضران در این مراسم بودند.

متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی به این شرح است:

بسمه‌تعالی
سلام و درود بر ارواح طیبه شهدا
تکریم و پاسداشت مقام شهیدان در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تلاشی مقدس است در زنده نگاه داشتن یاد بزرگ‌مردان و شیرزنانی که نامشان بر تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره می‌درخشد.
شهیدان والامقام با روحیه رشادت طلبی خویش نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و ضامن بقای نظام و کشور در برابر توطئه‌های دشمنان در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن بودند و به این ترتیب پرچم آزادی و استقلال ایران اسلامی را برافراشتند.
چنانکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند: هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و افق‌های تازه آشکار می‌گردد و فراز و نشیب‌های این راه پرافتخار نمایان‌تر می‌شود، ارزش جانبازی شهیدان جلوهٔ بیشتر می‌یابد. آنان با خون خود بنیان این سازهٔ عظیم و پرشکوه را مستحکم کردند.
برگزاری مراسم سراسری میهمانی لاله‌ها و گلباران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، در دهه مبارک فجر نمادی از تجدید میثاق قلبی است با آنان که گنجینه‌های عظیمی هستند که با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی برای کشور بالندگی، اقتدار و غرور آفریدند.
ازاین‌رو ضمن بزرگداشت مقام والای تمامی شهدا و ایثارگران، با گلباران و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا که نمادی ملموس از فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است، ذره‌ای از دِین خود را به شهدا و خانواده‌های معظم ایشان ادا می‌کنیم و مقام شامخ تمامی خانواده‌های صبور و مؤمن شهدا و ایثارگران معظم را ارج می‌نهیم.
سید محمدعلی شهیدی

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: