یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
1235

طنین دعای ندبه گلزار شهدا همراه با پخش مستقیم از شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مهدی شاه آبادی، مراسم دعای ندبه روز جمعه ششم اردیبهشت‌ماه همراه با پخش مستقیم از شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران بر سر مزار شهید شاه آبادی در بنای یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید ، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مهدی شاه آبادی، مراسم دعای ندبه روز جمعه ششم اردیبهشت‌ماه همراه با پخش مستقیم از شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت هفت صبح با نوای حاج مرتضی خلیلی و با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بر سر مزار شهید شاه آبادی در بنای یادمان شهدای هفتم تیر در قطعه 24 گلزار شهدای تهران برگزار می‌شود.

آیت الله مهدی شاه آبادی، در سال 1309 در قم به دنیا آمد. در سن 4 سالگی به علت هجرت پدرش مرحوم آیت الله میرزا محمد علی شاه آبادی – استاد عرفان حضرت امام خمینی به تهران رفته و دوران طفولیت و کودکی خویش را در مکتب خانه قرآن امامزاده یحیی (ع) به مدت 2 سال گذراند. تحصیل دوره ابتدایی را از سن 6 سالگی تا 12 سالگی به پایان برد. درحین همین سال ها ادبیات عرب را از پدر بزرگوار خویش ونیز از برادر بزرگ تر خود فرا گرفت. در سال 1323، جهت تحصیل کامل دروس علمیه در دبیرستان مروی تهران ثبت‌نام کرده و با کسب موفقیت در دوروس حوزوی درسال 1327 در سن 18 سالگی ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

یک سال بعد در سال 1328 گرد یتیمی بررویش نشسته و در فقدان پدر به سوگ نشست. سرپرستی و خدمتگزاری مادر بعد از فقدان پدر ، آرامشی بود بر قلب داغدار او که تا پایان عمر مادر ، بدان مبادرت می ورزید، اما در سال 1358 روح مادر پیرش نیز به ملکوت اعلا پر کشید. وی در حین اشتغال به تحصیل حوزوی، دروس جدید (دوره دبیرستان) را نیز می‌گذراند.

آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی سرانجام در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۳، در حالی که نمایندۀ دورۀ دوم مجلس شورای اسلامی بود، در جزیرۀ مجنون و با انفجار خمپارۀ بعثیان صدامی، شربت شهادت نوشید و به وصال معشوق شتافت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: