یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
1537

دعای پرفیض ندبه به یاد شهید شاه آبادی برگزار شد

مراسم پرفیض دعای ندبه همراه با پخش مستقیم از شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز جمعه 6 اردیبهشت ماه مراسم پرفیض دعای ندبه همراه با پخش مستقیم از شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت استادزاده حضرت امام خمینی (ره) شهید حاج شیخ مهدی شاه آبادی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران توسط حاج مرتضی خلیلی ساعت 7/15 صبح بر سر مزار این شهید والامقام در بنای یادبود شهدای هفتم تیر قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این گزارش حاکیست : در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثارگل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهید شاه آبادی همواره یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

آیت الله مهدی شاه آبادی، در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد. در سن ۴ سالگی به علت هجرت پدرش مرحوم آیت الله میرزا محمد علی شاه آبادی – استاد عرفان حضرت امام خمینی به تهران رفته و دوران طفولیت و کودکی خویش را در مکتب خانه قرآن امامزاده یحیی (ع) به مدت ۲ سال گذراند. تحصیل دوره ابتدایی را از سن ۶ سالگی تا ۱۲ سالگی به پایان برد. درحین همین سال ها ادبیات عرب را از پدر بزرگوار خویش ونیز از برادر بزرگ تر خود فرا گرفت. در سال ۱۳۲۳، جهت تحصیل کامل دروس علمیه در دبیرستان مروی تهران ثبت‌نام کرده و با کسب موفقیت در دوروس حوزوی درسال ۱۳۲۷ در سن ۱۸ سالگی ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی سرانجام در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۳، در حالی که نمایندۀ دورۀ دوم مجلس شورای اسلامی بود، در جزیرۀ مجنون و با انفجار خمپارۀ بعثیان صدامی، شربت شهادت نوشید و به وصال معشوق شتافت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: