یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۹ مرداد ۱۳۹۴
1297

یادواره350 آزاده سفر کرده درگلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزارشد

یادواره350 آزاده سفر کرده با حضور جمعی از مردم مومن و مسئولان درگلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزارشد. به گزارش ياشهيد ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ روز پنجشنبه در آیین برگزاری این یادواره گفت: روحیه آزادگی و شجاعت رزمندگان ما در اردوگاه های دشمن بعثی و کارهای فرهنگی و سیاسی […]

یادواره350 آزاده سفر کرده با حضور جمعی از مردم مومن و مسئولان درگلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزارشد.

به گزارش ياشهيد ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ روز پنجشنبه در آیین برگزاری این یادواره گفت: روحیه آزادگی و شجاعت رزمندگان ما در اردوگاه های دشمن بعثی و کارهای فرهنگی و سیاسی این عزیزان بی نظیر بود.
حمید علی صمیمی آزادگان را ادامه دهنده راه ائمه معصوم خواند و افزود: آزادگان صبور و مخلص ما در زندان های مخوف رژیم بعثی، لحظه ای ازارزش ها و آرمان های والای نظام و شهدا عدول نکردند. 
وی بزرگداشت این قشر را به خاطر سختی های تحمل شده در دوران اسارت، گامی مهم در راستای التیام دادن به زخم های آن دوران این عزیزان دانست و یادآور شد: بردباری و تحمل شکنجه های دشمنان بعثی توسط آزادگان در اسارت بطور قطع به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک می کند.
صمیمی با گرامیداشت یاد و خاطره آزاده سرافراز حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد و تجلیل از آزادگان سفر کرده برگزاری این یادواره را موجب تقویت همدلی ها و یادآور خاطره های بسیار ارزشمند ایام انقلاب و دفاع مقدس دانست . 
صمیمی خاطر نشان کرد: آزادگان سفیران عزت و پیام آوران آزادی و آزادگی، اسوه های ایستادگی و نماد ایثار و تعالی بخش فرهنگ ایثارگری بشمار می روند که در دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت، زیباترین حماسه را خلق کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه آزادگان عزیز در تمامی صحنه ها حضوری فعال دارند، گفت: آزادگان که رنج و مشقت را در دوران اسارت تجربه کردند، امروز در عرصه پیشرفت کشور نیز پیشگام بوده و بر افتخارات خود در تاریخ انقلاب اسلامی افزودند.
صمیمی تصریح کرد: 26مرداد یادآور رشادت مردانی است که با پایداری، کتاب دفاع مقدس را زینتی مضاعف داده و بر همگان آشکار کرد که رزمندگان اسلام در زیر شکنجه های دشمنان نیز دست از مجاهدت بر نمی دارند.
در حاشیه این آیین با شکوه و معنوی که با حضور خانواده های 350 آزاده سفر کرده در تهران بزرگ و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزارشد، برنامه های متنوع فرهنگی شامل حضور خادمين حرم حضرت امام رضا(ع) همراه با پرچم آستان قدس رضوي ، اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و گروه سرود با حضور آزادگان، نمایشگاه عکس از تصاویر جذاب و به یاد ماندنی ورود آزادگان به میهن اسلامی، پرواز 350 کبوتر سپید، رونمایی از تندیس سروقامتان، کاشت 350 سرو در گلزار شهدا به نشان ایستادگی و سربلندی آزادگان گرانقدر و همچنین دعوت از خانواده های آزادگان شاخص، اجرا شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: