یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۴ تیر ۱۳۹۸
655

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در هفته «حقوق بشر آمریکایی»

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نام‌گذاری ۷ تا ۱۲ تیرماه با عنوان «حقوق بشر آمریکایی» از سوی مقام معظم رهبری به تشریح برنامه‌های بنیاد در این هفته پرداخت.

به گزارش یاشهید ،اسکندر یارنسب، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خصوص برنامه‌های بنیاد شهید در هفته «حقوق بشر آمریکایی» گفت: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تشکیل ستاد ملی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و عضویت تمام نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با هماهنگی ستاد افشای حقوق بشر آمریکایی استان در سراسر کشور با استفاده از فرصت سالروز شهدای مظلوم هفتم تیر و در آستانه جنایات ضد حقوق بشری آمریا با رویکرد تبیینی و با هدف روشنگری و بصیرت افزایی برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی افزود: نخستین برنامه برگزاری مسابقه رالی جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنها از تهران تا سردشت است که این مسابقه از تاریخ 6 تا 8 تیرماه و با حضور 180 نفر از جانبازان و همراهان برگزار می‌شود. برگزاری همایش ملی تجلیل از شهدا، جانبازان و پزشکانی که در سردشت حضور داشتند، همایش پیاده‌روی و مراسم گلباران گلزار شهدای سردشت از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به این مناسبت است.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در روز 7 تیر نیز مراسم نکوداشت شهید بهشتی و 72 شهید این حادثه در سرچشمه تهران و همچنین قطعه 72 تن بهشت زهرا (س) تهران و استان‌های دارای شهدای حادثه هفتم تیر برگزار می‌شود. در روز 8 تیر نیز مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله صدوقی در شهر یزد برگزار خواهد شد. روز 10 تیر یادواره شهدای آزادسازی مهران در ایلام برگزار می‌شود و سرانجام در روز 12 تیر مراسم گرامی داشت شهدای ایرباس بر روی کشتی در خلیج فارس برگزار می‌شود. برگزاری این برنامه‌ها علاوه بر آشنایی مردم با حقوق بشر دروغین مورد ادعای آمریکا، باعث نهادینه شدن عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» در کشور شود.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در تاریخ 6 تیرماه سال 1394 گفت: ایشان در این سخنرانی با بیان حوادث و اتفاقاتی که از تاریخ 7 الی 12 تیرماه رقم خورده و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به حوادث تروریستی آمریکا و ایادی آن بوده است، نام «هفته حقوق بشر آمریکایی» را برای این هفته پیشنهاد دادند.

وی درباره این حوادث گفت: 6 تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است و هرچند ایشان در سخنرانی خود به این موضوع اشاره‌ای نکردند، اما به دلیل ماهیت تروریستی حادثه سالروز این حادثه نیز به عنوان یکی از ایام این هفته در نظر گرفته شده است. 7 تیر نیز تاریخ بزرگترین جنایت و ترور در کشورمان است که طی آن شهید بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان که همگی از مقامات و مسئولان رده بالای کشور بودند به شهادت رسیدند. 8 تیرماه سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط نیروهای بعثی بود. این اتفاق در تاریخ جنگ‌ها بی‌سابقه است و طی آن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند که این روز، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام‌گذاری شده است؛ همچنین در همین تاریخ آیت الله صدوقی که از چهره‌های تاثیرگذار انقلاب بود توسط منافقین به شهادت رسید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: