یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۵ تیر ۱۳۹۸
819

تجدید میثاق کارکنان وزارت نیرو با شهدا و امام شهدا

صبح امروز کارکنان و پرسنل وزارت نیرو با حضور بر سر مزار شهدای بهشت زهرای تهران با شهیدان و امام شهیدان تجدید میثاق نمودند.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز جمعی از پرسنل وزارت نیرو در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت شهید دکتر آیت اله بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش با حضور بر سر مزار شهید بهشتی و یاران شهیدش ضمن ادای احترام با نثارگل و قرائت فاتحه همواره یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

این گزارش حاکیست : دکتر احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ضمن خیرمقدم فرا رسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش و نیز شهید دکتر حسن عباسپور را گرامی داشتند و افزود : حادثه هفتم تیر یکی از تلخ ترین حوادث بعد از انقلاب بود .

احمدیان در ادامه گفت : خون شهید بهشتی و یارانش در راه تداوم انقلاب ریخته شد و باعث شد درخت انقلاب تنومندتر و پربارتر شود.

در ادامه کارکنان و پرسنل وزارت نیرو با نثارگل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای هفتم تیر همواره یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

شهید عباسپور در تاریخ 1323 در شهر تهران در خانواده ای مذهبی و متدین به دنیا آمد. در سال 42 با معدل 2/18 موفق به اخذ دیپلم شد و در همان سال وارد دانشگاه فنی گردید. مبارزات سیاسی ـ مذهبی و ضد رژیم شاه با سایر دانشجویان مسلمان و در تشکیل جلسات مذهبی ـ سیاسی فعالانه شرکت نمود. در سال 1346 از دانشکده فنی در رشته الکترومکانیک فوق لیسانس گرفت. جزء فارالتحصیلان ممتاز بود. در آن تاریخ دانشگاه صنعتی شریف تازه تاسیس و احتیاج به استاد داشت، به آنجا رفت. و تا سال 50 به سمت استادیاری دانشگاه مشغول بود و در سال 50 به سوئیس و کشورهای اروپایی رفت و شرکت فعال در اتحادیه انجمنهای اسلامی اروپا داشت و فعالیتهای چشم گیری در افشای ماهیت رژیم شاه داشت و پس از بازگشت به ایران دست به ایجاد شبکه ارتباطی بین استادان مسلمان و دانشگاههای مختلف و مدارس عالی زد و به همراه عده ای از استادان هسته اولیه سازمان ملی دانشگاهیان را تشکیل داد. و خدمات بسیار ارزنده ای را چه قبل و چه بعد از انقلاب از خود به جا گذاشت و در راه استمرار انقلاب در حزب جمهوری همکاری نمود و بالاخره در فاجعه دفتر حزب به همراه دکتر شهید بهشتی و جمعی از یاران باوفایش به شهادت رسید.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: