یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ مرداد ۱۳۹۸
1128

خانواده شهدای آزاده با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند

مدیران و کارکنان بنیاد شهید تهران بزرگ به همراه جمعی از خانواده های معزم شهدای آزاده و آزادگان در آستانه ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود این عزیزان به میهن اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل تجدید میثاق کردند.

به گزارش یاشهید ،این آئین با حضور نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، معاونان و روسای نواحی مختلف بنیاد شهید تهران بزرگ در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید پیمان کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «آزادگان نیمه پنهان دفاع مقدس هستند»، گفت: آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی در چنگال و جغرافیای دشمن بعثی دست به مقاومت مثال زدنی زدند و هرگز از آرمان های خود کوتاه نیامدند.

نادر نصیری ادامه داد: مقاومت مهمترین شاخصه آزادگان گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی است که باید امروز الگوی جوانان انقلابی ایران اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با فدا کردن ۲۲۰ هزار شهید، ۹۶۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده امروز بر فراز عزت، عظمت و اقتدار ایستاده است که تمامی این دستاوردها مرهون ایثار و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم در طول چهار دهه گذشته ایجاد شده است.

نصیری گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با بیش از ۳۰ هزار شهید آرامیده را بزرگترین مکان فرهنگی و معنوی دانست و افزود: به بهانه‌های مختلف سر سفره این شهیدان حاضر می‌شویم تا تذکر و تلنگری به خود و همه آحاد مسؤولان و مردم  بدهیم که مدیون شهدا هستیم و به برکت خون شهیدان و رشادت‌های آن‌ها سر سفره انقلاب شکوهمند اسلامی نشستیم.

وی از امام سجاد(ع) به عنوان بزرگترین آزاده اسلام یاد کرد و گفت: فرزندان این کشور با تأسی از اهل بیت(ع) سختی‌ها را تحمل کردند و از جان و هستی خویش گذشتند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب آزادگان نیمه پنهان دفاع مقدس هستند.

این گزارش حاکیست : ۲۶ مردادماه مصادف با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ است که همه ساله در بخش های مختلف این روز گرامی داشته و از آزادگان سرافراز کشور قدردانی می شود.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: