یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ شهریور ۱۳۹۸
929

بزرگداشت چهلمین سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی درگلزار شهدای بهشت زهرا(س)

رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: صدا و سیما در معرفی شخصیت و انتشار اندیشه‌های آیت‌الله طالقانی باید برنامه‌های بیشتری تولید کند.

به گزارش یاشهید ،محسن هاشمی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا(س) اظهارداشت: این مجاهد انقلابی دایره‌المعارف مبارزه با ظلم و ستم و همچنین اسطوره ملت ایران است که همیشه در دل مردم زنده است، بنابراین رسانه‌ها باید در معرفی این عالم وارسته و مجاهد فی‌سبیل‌الله به نسل جوان کشور باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اندیشه، کتاب‌ها و خطبه‌های آیت‌الله طالقانی باید رهنمود و الگوی مدیران کشور باشد، عنوان کرد: میانه‌روی و ارتباط خوب با تمامی طیف‌های سیاسی و اندیشه‌های مختلف آیت‌الله طالقانی می‌تواند چراغ راه حل بسیاری از معظلات حال حاضر کشور باشد.

هاشمی تصریح کرد: مبارزات آیت‌الله طالقانی با طاغوت زمان خود از زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، میانه‌روی و کنار آمدن با تفکرات مختلف سیاسی از خصوصیات بارز این عالم وراسته بود.

رییس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با اشاره به هفت بند از قانون اساسی کشور که به شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص دارد، گفت: آیت‌الله طالقانی نقش بسیار زیادی در ایجاد و تاسیس شوراها داشت و اگر ایشان نبودند، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.

هاشمی، آیت‌الله طالقانی را پدر شوراهای کشور دانست و تاکید کرد: تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور باید در سالروز ارتحال این عالم ربانی با آمدن بر سرمزار ایشان یاد و خاطره این مجاهد فی‌سبیل‌الله را زنده نگاه دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش خانواده آیت‌الله طالقانی پس از ارتحال ایشان اشاره کرد و گفت: خانواده مرحوم پس از ارتحال ایشان کاملا با متانت برخورد کردند و هرگز اجازه ندادند، کسانی که به دنبال حذف انقلاب هستند از این موضوع سوء استفاده کنند.

هاشمی یادآور شد: خانواده آیت‌الله طالقانی با اینکه زحمات زیادی در پیروزی و روند انقلاب کشیده‌اند ولی هیچ متاعی تاکنون از آن برای خود برنداشته اند و یکی از سالم‌ترین خانواده‌های انقلاب محسوب می‌شوند.

این گزارش حاکیست : آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله سیدمحمود طالقانی امروز(یکشنبه) با حضور جمعی از مسئولان، فرزندان آیت‌الله طالقانی و خانواده‌های شهدا در کنار مزار ایشان در بهشت زهرا(ع) برگزار شد.

آیت الله سید محمود علایی طالقانی در سال ۱۳۲۶ق (اسفند ۱۲۸۹ش) در روستای گلیرد طالقان متولد و در سحرگاه ۱۹ شهریور ۱۳۵۸شمسی به دیدار معبود شتافت.

این عالم مجاهد و نستوه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم طاغوت مبارزه کرد و سال ها زندانی شد.

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: