یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۱ مهر ۱۳۹۸
1387

مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ناجا در گلزار شهدای تهران صورت گرفت

صبح امروز مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای ناجا و شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران صورت گرفت.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای ناجا و شهدای هشت سال دفاع مقدس در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران صورت پذیرفت.

سردار “حسین اشتری” در مراسم عطرافشانی مزار شهدا اظهار داشت: بر روح  بلند ملکوتی امام راحل و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت داریم.

وی با تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) خطاب به مدعوین افزود: امید است عزاداری های همه ما در ماه محرم الحرام و صفر مورد توجه و قبول حق باشد.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن خیرمقدم به خانواده معزز و معظم شهدا ادامه داد: حضور مادران، پدران، همسران و فرزندان شهیدان گرانقدر و همچنین جانبازان عزیز را در این محفل نورانی و معنوی قدر می دانیم.

وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری آیین عطرافشانی مزار شهدا خاطر نشان کرد: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را نیز به سبزپوشان ناجا، خانواده های گرانقدرشان و آحاد مردم عزیز تبریک می گویم.

سردار اشتری با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی در سال جاری با عنوان؛” پلیس هوشمند ، امین مردم” بیان کرد: توفیق داشتیم در اولین روز از هفته ناجا در حرم مطهر امام راحل و مزار شهدا حضور یابیم تا بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و عهد و بیعت مان  را با مقام معظم رهبری اعلام و تجدید کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تأکید بر اینکه راه امام و شهدا را تحت ولایت و زعامت مقام معظم رهبری ادامه خواهیم داد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تعبیری کارکنان نیروی انتظامی را “مجاهدان فی سبیل الله” نامیدند و یا معظم له خطاب به کارکنان ناجا فرمودند؛” شما مورد توجه و مورد قبول مردم هستید”، ” شما حافظان نظم و امنیت هستید”، ” شما رکن مهم امنیت هستید” و … این عبارات و ده ها و صدها نمونه از این تعابیر قابل تأمل، مطالعه، بررسی و پژوهش است.

وی با بیان اینکه فرمایشات معظم له حکیمانه و بیانگر اشراف فرماندهی معزز کل قوا بر نیروی انتظامی است ، عنوان کرد: باید قدردان این تعابیر و نگاه مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی باشیم.

سردار اشتری با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های پلیس ادامه داد: نیروی انتظامی امروز وظیفه خطیر تأمین نظم و امنیت جامعه را عهده دار است و سبزپوشان ناجا در 8 هزار و 755 کیلومتر مرز آبی ، خاکی و … برای تأمین امنیت حضور دارند.

وی با اشاره به ایثارگری های نیروهای پلیس برای تأمین نظم و امنیت کشور از نقطه صفر مرزی تا مرکز خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی سالیانه میلیون ها خدمات به مردم ارائه می کنند و از حیث خدمت رسانی به مردم بی بدیل است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: امنیت از بالاترین نعمت ها می باشد که به حول و قوه الهی و به برکت خون شهدای عزیز، هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و همت نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی امنیت باثباتی را در کشور داریم.

وی با اشاره به انسجام و اتحاد نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری هستند و امروز ما جزء 5 کشور برتر در قدرت دفاعی هستیم. در واقع جمهوری اسلامی ایران جزء 5 کشور دارای قدرت دفاعی برتر در دنیا می باشد.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه امروز روحیه و فرهنگ دفاع مقدس در گوشت و پوست نیروهای مسلح جاری است، ادامه داد: این روحیه مجاهدت، ایثار و ولایت توانسته امنیت برای کشور به ارمغان بیاورد و با تکیه بر این روحیه توانسته ایم بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: امروز روحیه ایثار و مقاومت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس فرامرزی شده و شاهد مقاومت مردم در کشور یمن ، عراق، سوریه و لبنان هستیم؛ در واقع این انتفاضه و مقاومت در امتداد خون شهدای دوران دفاع مقدس به وجود آمده است.

سردار اشتری با بیان اینکه شهدا متعلق به همه آزادیخواهان جهان هستند، تصریح کرد: یک شهید صرفا متعلق به یک خانواده یا کشور نیست بلکه شهید و آرمان هایش متعلق به آزادیخواهان جهان است. راه شهدا روحیه بخش و قوت بخش همه آزادیخواهان می باشد.

وی با تأکید بر اینکه راه شهدا را ادامه می دهیم، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی بیش از 13 هزار شهید ، 22 هزار جانباز و 2 هزار آزاده برای تأمین نظم و امنیت تقدیم نظام و انقلاب کرده است، ادامه داد: همه ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و در مسیری که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همه ما باید قدردان شهدا و خانواده هایشان باشیم ، همکاران سبزپوش من در جای جای کشور ثابت کردند که رهرو راه شهیدان هستند و برای تأمین امنیت کشور تا پای جان پیش می روند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مأموریت نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم معنوی اربعین اشاره و بیان کرد: نیروهای پلیس این توفیق را دارند که با حضور در مرزهای چهارگانه به زوار اربعین خدمت کنند و این خدمت را توفیق ، افتخار و برکت می دانند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سفر روز گذشته اش به خوزستان یادآور شد: روز گذشته از مرزهای شلمچه و چذابه بازدید داشتم و از نزدیک شاهد بودم که همکارانم با عشق و علاقه به زوار اربعین خدمت می کنند.

سردار اشتری در پایان گفت: ان شاء الله عاقبت همه ما به شهادت ختم شود و شرمنده حضرت امام (ره)، شهدا و خانواده معظم شهدا نباشیم و بتوانیم توفیق سربازی مقام معظم رهبری را به شایستگی ذاشته باشیم.

گفتنی است، همزمان با اولین روز از هفته ناجا فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی با حضور در حرم مطهر حضرت امام با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کردند. عطرافشانی و گلباران مزار شهدا بخش دیگری از برنامه های امروز درهفته ناجا بود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: