یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۸ آذر ۱۳۹۸
2672

دیدار سرزده سردار یزدی فرمانده سپاه تهران با خانواده شهید علیرضا شهبازی

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ با خانواده شهید علیرضا شهبازی دیدار نمود.

به گزارش یاشهید ، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ به همراه سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ با حضور در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با خانواده شهید علیرضا شهبازی دیدار نمودند.

در این دیدار سردار یزدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید علیرضا شهبازی بیان کرد : آنچه که دفاع مقدس ما را از سایر جنگ ها متفاوت می کرد و آنچه که مردم ما را از مردم سایر نقاط دنیا که از کشورشان دفاع می کنند متفاوت می کند، نوع تفکر و نوع نگاه رزمندگان، امام و مردم است. ارزش رزمندگان ما به نوع نگاه و تفکرشان بوده و هست. حتما شهادت ارزشی بالا است ولی آنچه که شهدای ما را لایق شهادت کرد، نوع تفکر آنها بود.

ایشان در ادامه افزودند : امروز روزی است که باید با اتحاد و همدلی از مشکلات عبور کنیم و شهدا سمبل اتحاد ما هستند چون شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و حرکت در مسیر اهداف آنان بهترین پاسخ به ایثار و از جان گذشتگی‌هایشان است.

شهید «علیرضا شهبازی»، در سال 1355 به دنیا آمد. رضا که بیشتر در مناسبت ها پا به مسجد گذاشته بود حالا پایگاه فعالیتهای خود را آنجا قرار داده بود و هیئت های اهل بیت (ع) ماوای تثبیت قدمهایش بود.با به پایان رسیدن دوره راهنمایی برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد. رضا با توجه به جثه درشت و قوی اش با عضویت در مجموعه ورزشی هویزه در رشته آمادگی جسمانی به تمرین پرداخت و با ورود به رشته”جودو” در سال 1377 با شرکت در پنجمین جشنواره فرهنگی، نمایشی، رزمی،لوح تقدیر دریافت کرد. او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6و8 شد. او در تمام این سال ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. همیشه از مادر می خواست تا بعد از نماز برای شهادتش دعا کند. او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد، سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: