یـا شـهـیـد
۱۵ آذر ۱۳۹۸
1064

گرامیداشت چهاردهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه برگزار شد

چهاردهمین مراسم بزرگداشت شهدای اصحاب رسانه و ارتش با حضور مقامات کشوری و لشکری در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید، چهاردهمین بزرگداشت شهدای اصحاب رسانه، امروز -پنج‌شنبه 14 آذرماه- در مقبره الشهدای اصحاب رسانه واقع در قطعه 50 بهشت زهرا(س)، با حضور «سیدعزت‌الله ضرغامی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌های شهدا و جمع کثیری از مردم برگزار شد.

**ضرغامی: شهدای رسانه الگوی همه خبرنگاران هستند

بنا بر این گزارش، سیدعزت الله ضرغامی در این مراسم با اشاره به سقوط هواپیمای c-۱۳۰ ارتش که حامل خبرنگاران رسانه‌ها بود، اظهار داشت: این حادثه، حادثه تلخی بود و اگر هر جای دیگر دنیا که اتفاق می‌افتاد، می‌توانست تبعات ماده زیادی داشته باشد؛ اماچون در کشور ما نگاه‌مان اعتقادی است، تبدیل به یک فرصت استثنایی برای همبستگی ملی شد.

وی افزود: افرادی که در این هواپیما حضور داشتند اعم از ارتشی‌ها و اصحاب رسانه، خداوند دل آن‌ها را به هم پیوند زد و این حال به مردم نیز منتقل شد و برگزاری مانور ارتش تحت تاثیر این حادثه قرار نگرفت و همه دیدند که افراد دیگری لباس خبرنگاران را پوشیدند و راه آن‌ها را ادامه دادند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی‌ترین ارتش دنیاست، خاطرنشان کرد: رزمندگان، مجاهد و شجاع ارتش، در سنگر دفاع از ملت ایران ایستاده‌اند و مسیر دفاع مقدس را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: شهدای رسانه الگویی برای همه خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

**امیر پوردستان: استراتژی دشمن امروز «جنگ ترکیبی» است

همچنین امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی اظهار داشت: دشمن با ترفند و توطئه‌های گوناگون، تحریم‌ها و جنگ ارزی، قصد دارد که اقتدار ملی ما را زیر سوال ببرد؛ اما غافل از اینکه ملت ما درس‌ گرفته راه حضرت سیدالشهداء (ع) و آن امامی هستند که یکه و تنها در مقابل لشکر ۳۰ هزار نفری و تا بن دندان مسلح دشمن ایستاد.

وی با بیان اینکه شهید «سید مرتضی آوینی» سید شهیدان اهل قلم می‌گوید «هر که می‌خواهد ما را بشناسد، داستان کربلا را بخواند، تصریح کرد: ما با الهام از مکتب عاشورا، نیرو‌های مسلح و دکترین نبرد خود را برای مقابله جدی و صد البته جوانمردانه در برابر دشمن آماده کرده‌ایم.

امیر پوردستان تاکید کرد: در قاموس ما از پشت خنجر زدن، بمباران شهر‌ها، ایجاد سپر‌های انسانی و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی وجود ندارد و به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، خون پاک شهیدان و توانایی جوانان خود، امروز بدون هیچ وابستگی، در زمین، هوا، دریا و زیرسطح، از استحکامات و توان نظامی‌بسیار بالایی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه استراتژی دشمن امروز جنگ هیبریدی یا جنگ ترکیبی است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید جنگ فرسایشی را از دستور خود خارج و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، هدف خود را نابود کنند و برای این کار از همه اهرم‌ها و مؤلفه‌هایی نظیر جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی، جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و جنگ سایبری استفاده می‌کند و راهبرد ما در برابر این استراتژی دشمن، «دفاع همه‌جانبه» است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در این راستا آمریکا اخیراً با یک فتنه سنگین، به‌دنبال تسلیم کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ اما دیدیم که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی‌که فرمودند مردم صف خود را از آشوب‌گران جدا کنند و نیز تبعیت و ولایت‌مداری ملت ایران، این توطئه بزرگ خنثی شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر، همه سیاست‌های آمریکا در منطقه شکست خورده است، گفت: این واقعیت خصومت شیطان بزرگ را در برابر ما دو چندان می‌کند.

امیر پوردستان با تاکید بر اینکه دفاع همه‌جانبه فقط مختص به نیرو‌های نظامی نیست، خاطرنشان کرد: ستون دفاع همه‌جانبه حفظ وحدت و انسجام است و کلیه آحاد کشور باید در کنار هم باشند و مسئولان نیز باید برای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند؛ مسئولان باید مردم را، ولی نعمت خود و خود را نیز خادم آن‌ها بدانند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش بیان داشت: امروز جوانان باید تلاش کنند که پرچمداران خوبی در «گام دوم انقلاب» باشند و مانند شهدا، در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند.

در پایان این مراسم با ذکر فاتحه و مداحی یاد و خاطره شهدای هواپیمای c-130 گرامی داشته شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: