یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ آذر ۱۳۹۸
787

سال‌ها استقامت پدر شهیدان عرب سرخی

خداوند به حسین عرب سرخی ۶ فرزند عطا کرد؛ ۳ دختر و ۳ پسر. اما هر سه پسر را در دوران هشت سال دفاع مقدس فدای انقلاب کرد.

به گزارش یاشهید ،حسین عرب‌سرخی، پدر شهیدان محسن، مجتبی و محمدرضا عرب‌سرخی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. او اهل روستای تکاباد اردستان از توابع استان یزد بود. ته تغاری خانواده و فرزند محمد عرب سرخی بود که شغلش پرورش شتر بود. حسین دو خواهر و یک برادر داشت. سال 1321 او 16 ساله بود که تصمیم گرفت به تهران برود. در تهران مغازه‌ای را به پرداخت 50 تومان سرقفلی، با هدف میوه فروشی به راه انداخت. آن زمان در منزل خاله‌اش در خیابان خراسان زندگی می‌کرد. مغازه درست سر خیابان خراسان بود.

سرمایه‌ای جمع کرد و وارد بازار شد. چرخی تهیّه کرد و ظروف استیل و کفش و قرقره و سنجاق و غیره را روی آن می‌چید و می‌فروخت. بعد با دختر پسرخاله‌اش ازدواج کرد. وقتی همسر حسین به خانه او آمد 13 ساله بود. خداوند به آن‌ها شش فرزند عطا کرد؛ سه دختر و سه پسر. اما هر سه پسر را در دوران هشت سال دفاع مقدس فدای انقلاب کرد. پسرها یکی 31 ساله، 21 ساله و 18 ساله بودند که به شهادت رسیدند.

سردار یزدی می‌گوید: وقتی «محسن» و «مجتبی» در جبهه به شهادت رسیدند، «محمدرضا» می‌خواست به جبهه برود، اما به او گفتم که دو برادر تو به شهادت رسیده‌اند و خانواده شما تکلیف خود را ادا کرده‌ است و رزمندگان در جبهه انتقام برادران شهیدت را خواهند گرفت؛ در حالی که 16 سال داشت، دستانش را بر شانه من گذاشت و گفت: «برادرانم تکلیف‌شان را ادا کرده‌اند؛ ولی من تکلیف خود را انجام نداده‌ام و تکلیف من گرفتن انتقام نیست.»

«محسن» متولّد 1332 بود. شغلش خیاطی بود و بعد از انقلاب در زندان اوین خدمت می‌کرد و با شهید کچویی و شهید لاجوردی همکاری داشت. او در سن 21 سالگی در جماران به عنوان محافظ امام خدمت می‌کرد. مهندس عمران بود و یک پسر به نام احسان داشت. محسن در اسفند 63 ـ عملیات بدر ـ در منطقه هورالعظیم به شهادت رسید.

«مجتبی» متولد1340 بود. بعد از انقلاب علیه منافقین فعالیت می‌کرد و در حسینیه جماران مشغول خدمت بود. او در 15 اردیبهشت سال 1361 در عملیات فتح‌المبین شهید شد.

محمدرضا متولد 1347 بود و در زمان شهادت فقط 18 سال داشت و در سال 1365 در عملیات کربلای5 به شهادت رسید.

حسین عرب سرخی بعد از شهادت پسرها خیلی زود همسرش را از دست داد و سال‌ها در فراق فرزندان و شریک زندگی‌اش، زندگی کرد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین عرب سرخی فردا؛ یکشنبه 24 آذرماه 98 از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود. این مراسم از مقابل مسجد فائق تهران واقع در میدان شهدا، خیابان هفدهم شهریور ، خیابان شهید فیاض بخش برگزار خواهد شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: