یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۴ آذر ۱۳۹۸
693

شهدا درس آموختگان مکتب عاشورا هستند

دکتر صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در سالروز شهادت شهید علیرضا شهبازی با خانواده این شهید والامقام دیدار نمودند.

به گزارش یاشهید ، دکتر حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با حضور در منزل خانواده شهید علیرضا شهبازی از پدر بزرگوار این شهید عیادت نمودند.

صمیمی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید جستجوگر نور علیرضا شهبازی بیان نمود : شهدا درس آموختگان مکتب عاشورا هستند و متولیان نظام باید ضمن ادامه راه این عزیران، نسل جوان کشور را با فلسفه شهادت آشنا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ادامه افزود : شهدا و ایثارگران رسالت خودشان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را به انجام رساندند و امروز تکریم خانواده‌های آنان وظیفه همه مسئولان و مردم است.

ایشان در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای پدر این شهید والامقام بیان کرد : امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

شهید «علیرضا شهبازی»، در سال 1355 به دنیا آمد. رضا که بیشتر در مناسبت ها پا به مسجد گذاشته بود حالا پایگاه فعالیتهای خود را آنجا قرار داده بود و هیئت های اهل بیت (ع) ماوای تثبیت قدمهایش بود.با به پایان رسیدن دوره راهنمایی برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد. رضا با توجه به جثه درشت و قوی اش با عضویت در مجموعه ورزشی هویزه در رشته آمادگی جسمانی به تمرین پرداخت و با ورود به رشته”جودو” در سال 1377 با شرکت در پنجمین جشنواره فرهنگی، نمایشی، رزمی،لوح تقدیر دریافت کرد. او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6و8 شد. او در تمام این سال ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. همیشه از مادر می خواست تا بعد از نماز برای شهادتش دعا کند. او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد، سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: