یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۹ آذر ۱۳۹۸
835

بزرگداشت شهدای جستجوگران نور در گلزار شهدای تهران برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهید علیرضا شهبازی و شهید محمدرضا زمانی از شهدای جستجوگران نور با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت شهید علیرضا شهبازی و شهید محمدرضا زمانی با حضور پرشور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با سخنرانی و روایتگری حاج اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه استان تهران و با مداحی حاج ابراهیم رحیمی در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این دو شهید بزرگوار بیان نمود : شهيدان شهبازي و زمانی ماندن در اين دنيا را براي خود دشوار مي دانستند.

کریمی در ادامه افزود : راه شهدا باید سرمشق راه و زندگی جوانان امروزی قرار گیرد و هر توطئه‌ای از سوی دشمنان در این کشور صورت پذیرد اعم از سیاسی و غیرسیاسی همه اینها بازی برای برهم زدن خط اعتقادی این مردم است.

 

شهید «علی‌رضا شهبازی» در سال 1355 به دنیا آمد، علی‌رضا در مسیر رشد، خود را برای رسیدن به شهادت آماده می‌کرد و چراکه شهادت را بالاترین درجه می‌دانست. او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد و سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدا آرمید.

شهید محمدرضا زمانی نیز در سال 1378 به عضویت رسمی سپاه شهید بروجردی درآمد. در همان سال هیئت” یازینب(س)” را تأسیس کرد و خود مداحی و میانداری می‌کرد. با پیگیری زیاد به گروه تفحص لشکر27 محمد رسول‌الله پیوست. در 26 آذر ماه سال 80 در منطقه پاکسازی شده فکه بر اثر انفجار مین والمری به همراه ” علی‌رضا شهبازی” به شهادت رسید و بعد از تشییع در محل سکونتش، او را در ” امامزاده عباس چهاردانگه” به خاک سپردند و سنگ یادبودش نیز در نزدیکی مزار شهید محمودوند در قطعه 27 گلزار شهدای تهران قرار گرفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: