یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۹ اسفند ۱۳۹۸
980

مراسم بزرگداشت شهیدان بابا عطا و عمواکبر برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا) و سیداکبر میرمحمدی (عمواکبر)، با حضور جمعی از همرزمان این دوشهید والامقام و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت شهیدان سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا) و سیداکبر میرمحمدی (عمواکبر)، با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت و بیان خاطرات و روایتگری توسط چند تن از همرزمان این شهید والامقام و نیز با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این گزارش حاکیست : شهیدان «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» و «سیداکبر میرمحمدی (عمواکبر)»، دو برادر شهید هستند که عناوین «بابا عطا» و «عمواکبر» را دختران شهید سید عطاءالله میرمحمدی بر این شهیدان والامقام نهاده‌اند.
شهید «سیدعطاءاله میرمحمدی» متولد ۲۲ بهمن سال ۱۳۳۳ است که هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون (عملیات خیبر) به شهادت رسید و برادرش «سیداکبر میرمحمدی» نیز متولد سال ۱۳۳۸ است که ۹ مهر سال ۶۱ در منطقه سومار (عملیات مسلم بن عقیل) به شهادت رسیده است.
شهید «سید عطاءالله میرمحمدی (بابا عطا)» در بین بسیجیان از محبوبیت خاصی برخوردار بود و اثرگذاری وی زبانزد خاص و عام بود. بابا عطا بعد از مدتی خدمت در سپاه، حرکت خود را به مسلخ عشق یعنی صحنه‌های نبرد حق علیه باطل آغاز کرد و با بچه‌های بسیجی مسجد در اعزام‌های مختلف در مناطق جنگی حضور پیدا کرد تا این که به مقام شهادت نائل شد.

لازم به ذکر می باشد پیکر مطهر این دو شهید والامقام در جوار همرزمانشان در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: