یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۳ اسفند ۱۳۹۸
1426

مادر شهیدان فهمیده در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام می گیرد

پیکر مطهر حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر شهیدان محمدحسین و داود فهمیده فردا چهارشنبه 14 اسفندماه در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام می گیرد.

به گزارش یاشهید ، پیکر مطهر ام الشهدا حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر شهیدان محمدحسین فهمیده و داود فهمیده فردا چهارشنبه 14 اسفندماه ساعت 10 صبح از امامزاده حسن (ع) شهر البرز با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تشییع و در قطعه 25 ( قطعه صالحین ) بهشت زهرای تهران آرام می گیرد.

این گزارش حاکیست : مراسم شام غریبان فردا 14 اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در البرز بلوار شهید فهمیده برگزار می گردد.

همچنین مراسم ختمی روز جمعه 16 اسفندماه از ساعت 14 الی 16 در مصلای شهر البرز برگزار می گردد.

محمد حسین فهمیده، فرزند محمد تقی در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی در محله پامنار شهر قم چشم به جهان گشود. وی دوران کودکی را همراه سایر فرزندان خانواده و درکنار برادرش داوود که وی نیز سه سال بعد از شهادت محمد حسین، شهید شد، با صفا و صمیمیت و در زیر سایه محبت و توجه پدر و مادری مهربان، سپری کرد. محمد حسین در سال 1352، به مدرسه رفت و کلاس اول تا چهارم ابتدایی را با یک معلم روحانی طی کرد. سال پنجم ابتدایی و اول و دوم راهنمایی را به دلیل انتقال خانواده اش به کرج در دو مدرسه در این شهر گذراند. در همین دوران بود که به واسطه حوادث انقلاب، روح وی نیز، مانند میلیون‌ها جوان و نوجوان دیگر کشور، دچار تحولات عظیمی گردید. وی شیفته و عاشق امام (ره) بود و با تمام وجود سعی در اجرای فرامین امام داشت. او می‌گفت: امام هر چه اراده کند، همان را انجام خواهم داد و من تسلیم او هستم. فهمیده دوازده ساله بود که حوادث کردستان اتفاق افتاد. خود را به کردستان رساند، ولی به دلیل کمی سن، برادران کمیته او را باز می‌گردانند و درصدد برمی آیند که در حضور مادرش از او تعهد بگیرند که دیگر از شهرستان کرج خارج نشود.ولی او رضایت نمی دهد و خطاب به آنان می‌گوید که خودتان را زحمت ندهید. اگر امام بگوید، به هر کجا که باشد، آماده رفتن هستم. در همان روزهای نخست جنگ تحمیلی، محمد حسین تصمیم می‌گیرد که به جبهه برود و با متجاوزان بعثی بجنگد.

شهید فهمیده که در عزم خود راسخ بود، خود را به شهرهای جنوب کشور می رساند و هرچه تلاش می کند که همراه گروه یا دسته ای که عازم خطوط مقدم جبهه هستند، برود ، موفق نمی شود. تا با گروهی از دانشجویان انقلابی دانشکده افسری برخورد کرده و به نزد فرمانده آنان می رود واز او می خواهد که وی را با خود ببرند. فرمانده امتناع می کند، اما شهید فهمیده ، آن قدر اصرار می کند تا فرمانده را متقاعد می کند که برای یک هفته اورا همراه خود به خرمشهر ببرد. دراین مدت کوتاه هر کاری که پیش می‌آید حسین پیشقدم شده و استعداد و قابلیت خود را درهمه کارها نشان می دهد. در همین مدت کوتاه حضور در خرمشهر با دوستش به نام محمد رضا شمس، مجروح می شوند و آن دو را به بیمارستان منتقل می‌کنند و علی رغم مخالفت فرمانده آن گروه و با حالت مجروحیت، دوباره به خطوط مقدم در خرمشهر برمی‌گردد.

شهید محمد حسین فهمیده در 8 آبان ماه 1359 همراه با نارنجک به زیر تانک دشمنان بعثی رفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید داود فهمیده نیز در 14 مردادماه 1362 در عملیات والفجر دو منطقه حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. و پیکر مطهر این دو برادر شهید در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: