یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۶ مرداد ۱۳۹۹
479

جایگاه رفیع آزادگان جاودانه خواهد ماند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی، سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش یاشهید ، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی، سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّاتَخَافُوا وَلَاتَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ (سوره فصلت/ آیه ۳۰)

به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت ما بر شما آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

26 مردادماه، فرازی فاخر در تاریخ انقلاب اسلامی و بی‌گمان از مصادیق درخشان «ایام الله» است. این روز به یاد ماندنی و مبارک، یادآور پیروزی بزرگ ملت شریف ایران و بازگشت سرافرازانه آزادگان رسته از بند دشمنان متجاوز به میهن اسلامی است. دلاورمردانی نستوه و استوارقامت که معنا و مصداق عالی و اصیل ایمان، جهاد و مقاومت را نمایان ساختند و نماد پایداری ملت بزرگ ایران شدند.

استوارمردانی بصیر که با جهاد و دفاع از ارزش‌های الهی، اسلامی و انقلابی سالیان طولانی، رنج ایام اسارت را به جان خریدند و استوار و سرافراز بر عهد خویش با پروردگار و با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و ملت شریف ایران ایستادند و پیروزمندانه به آغوش میهن پرافتخار خویش بازگشتند. کارنامه سراسر افتخار این اسوه‌های استواری، الگویی جاودانه از جهاد و مقاومت است که حقانیت دفاع مقدس مردم ایران، عظمت اسلام و اقتدار ایران اسلامی را در برابر جهانیان به اثبات رسانده است.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دوران سخت اسارت را ذخیره بزرگ معنوی برای آزادگان نامیدند و فرمودند: «مرارت‌ها و سختی‌های دوران اسارت، روحیه و اراده آزادگان را برای پیشرفت به سمت اهداف انقلاب، آماده و قوی کرده است. آزادگان در زمره بهترین سربازان انقلاب، آزموده‌ترین فرزندان این ملت و شایسته‌ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مورد امید و اعتماد نظام محسوب می‌شوند». (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از آزادگان، ۱۳۷۱/۵/۲۶)

بی‌گمان عنایت خاصه الهی مشمول این مؤمنان صدیق شده است و شأن و جایگاه رفیع آزادگان ارجمند در قلب و روح ملت ایران جاودانه خواهد بود.

آزادگان عزیز، امروز نیز همچون همیشه و در تأسی به شعار ماندگار سید آزادگان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی فرد که: «پاک باش و خدمتگزار»، ادامه‌دهندگان طریق تابناک شهیدان گرانقدر اسلام و انقلاب اسلامی هستند و ملت شریف ایران تا همیشه‌ی تاریخ، قدردان ایثار و استواری این عزیزان خواهند بود.

اینجانب ضمن عرض تبریک این روز فرخنده خدمت مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، آزادگان عزیز، خانواده غیور محترم و بزرگوارشان، موفقیت، سعادت و سلامتی را برای مردم شریف کشورمان، از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.»

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: