یـا شـهـیـد
۳۰ شهریور ۱۳۹۹
505

آیین تعویض پرچم مزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد

آیین تعویض پرچم مزار مطهر ۳۰ هزار شهید مدفون در بهشت زهرا (س) امروز یکشنبه در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، تعویض پرچم، نظافت، شستشو و ضد عفونی کردن قطعات مزار مطهر شهیدان توسط نیروهای خدمات شهری بهشت زهرا (س) از جمله برنامه های برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در این مراسم معنوی با اشاره به اهمیت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس گفت: در آغاز هفته دفاع مقدس و چهل سالگی جهاد و از خود گذشتگی شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در حالیکه مادران گرانقدر شهدا به علت شرایط کرونا نتوانسته اند بر سر مزار عزیزانشان حضور پیدا کنند، حدود ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و فضای سبز سازمان بهشت زهرا(س) با هماهنگی و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران در یک اقدام هماهنگ و با شکوه به تعویض پرچم مزار شهیدان بهشت زهرا (س) اقدام کردند.
سعید خال اظهار داشت: چهل سالگی دفاع مقدس پیامی مشخص دارد و آن چهل سال ایستادگی و رشادت ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی است ، ملتی که عزت و سربلندی را در شهادت در راه خدا و زنده نگاه داشتن آرمانهای بلند خود می داند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا تنها کاری است که امروز باید در دستور کار تمامی مسئولان و مردم قرار گیرد.

حمید علی صمیمی اظهار داشت: معرفی اهداف والا، سیره و شیوه زندگی و دلدادگی شهیدان به اسلام و قرآن به نسل جوان کشور می تواند آنان را در مقابل انواع توطئه های دشمنان بخصوص در حوزه جنگ نرم مصون نماید.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازگو کردن رشادت های شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی است، بیان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، یادواره شهدا، آئین نواختن زنگ شهید در مدارس و تعویض پرچم و عطر افشانی قبور شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس می باشد.

این گزارش حاکیست : ۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: