یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ شهریور ۱۳۹۴
2318

دعای پرفیض ندبه به یاد شهدای مظلوم کردستان برگزار میگردد

مراسم پرفیض دعای ندبه این هفته 27 شهریورماه به یاد شهدای مظلوم خطه کردستان در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار میگردد. به گزارش یاشهید ، مراسم پرفیض دعای ندبه این هفته 27 شهریور و به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهید ناصر کاظمی و شهدای مظلوم خطه کردستان با نوای گرم علیرضا سمویی و مجید رضازاده […]

مراسم پرفیض دعای ندبه این هفته 27 شهریورماه به یاد شهدای مظلوم خطه کردستان در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار میگردد.

به گزارش یاشهید ، مراسم پرفیض دعای ندبه این هفته 27 شهریور و به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهید ناصر کاظمی و شهدای مظلوم خطه کردستان با نوای گرم علیرضا سمویی و مجید رضازاده ساعت 7/15 صبح با حضور جمعی از همرزمان شهید و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار میگردد.

این گزارش حاکیست : در پایان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزار شهید بروجردی و شهید ناصر کاظمی حضور یافته و با نثار گل و قرائت فاتحه همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی میدارند.

ناصر كاظمي در 12 خردادماه 1335 در خانواده‌اي معتقد و اهل تقوا در تهران ديده به جهان گشود و از همان ابتداي زندگي، با قشر محروم جامعه ،‌آشنا و همراه شد.

ناصر دوره ابتدايي را با نمره‌هاي خوب پشت سر گذاشت تا وارد دبيرستان شد او در اين سنين ، با شور و علاقه به مطالعه كتابهاي ديني پرداخت تا بنيادهاي اعتقادي و اخلاقي خود را با معارف اسلامي استوار سازد.

وي پس از پايان دوره متوسطه، با شركت در كنكور، در رشته ها « پيراپزشكي و تربيت بدني» پذيرفته شد و بنا به علاقه‌اي كه داشت تحصيلاتش را در تربيت بدني ادامه داد ناصر همزمان با تحصيل ، به كار معلمي و تدريس در مدارس جنوب شهر تهران همت گماشت و بخش مهمي از حقوق معلمي خود را صرف خريدن كتابهاي ديني براي شاگردانش كرد. كاظمي در اين كلاسها با طرح مباحث ديني، اجتماعي و سياسي دانش آموزانش را نسبت به مشكلات روز و نيازهاي قشر جوان آْگاه كرد.

کردستان

ناصر كاظمي از راه ايجاد وحدت بين سپاه و ارتش و به كارگيري نيروهاي مردمي و طراحي چند عمليات ، موفق مي‌شود تمام مناطق تحت اشغال ضد انقلاب را از چنگ آنها خارج كند و آْرامش را به منطقه برگرداند. او معتقد بود كه مناطق كردنشين ،‌ هاي پاكسازي ، از مردم بومي استفاده مي كرد كه اين اعتقاد او سبب برقراري ارتباط عاطفي ميان او و مردم شد و موجبات آزادي و پاكسازي منطقه « نوربان» و قشلاق»‌در راه پاوه را فراهم كرد. خبر اين پيروزيها در منطقه مي‌پيچيد و رعب و وحشت زيادي در دل ضدانقلاب مي‌افكند.
آزاد سازي و پاكسازي « باينگان» ،‌« نودشه»، « نيسانه» ،‌« نروي »‌،‌«‌نوسود» ،‌كله چناره»‌،‌«‌و شمشي »‌،‌از ديگر فعاليتهاي اين شهيد بزرگوار است. وي همچنين براي مقابله با گروههاي مسلح ضد انقلاب در كردستان« تيپ ويژه شهدا» را تشكيل داد و فرماندهي آن را به عهده گرفت.
ناصر پس از يك سال و نيم خدمات ارزشمند در پاوه ، به سنندج رفت و به عنوان « مسوول سپاه پاسداران كردستان» منصوب گرديد. پاكسازي مناطق حساسي همچون جاده«‌بانه- سردشت» ، « كامياران»،«‌مريوان»،« تكاب»،‌« صائين دژ»،‌«‌بوكان»،« سد بوكان»، از جمله اقدامات متهورانه او به شمار مي‌رود.
شهيد كاظمي با تمام عشق ، در خدمت مردم محروم بود. در كردستان، درخشيد و چنان شخصيت والايي از خود بروز داد كه مردم ، دل در گرو محبت او سپردند و حتي نام« ناصر» را بر كودكانشان برگزيدند و بر اين نام مباهات كردند.
هوشمندي ، بصيرت، شجاعت و قاطعيت ، از ويژگيهاي بارز شهيد ناصر كاظمي بود. كردستان به وجود او مباهات مي‌كرد و در كنار او ،‌احساس تنهايي و غربت نداشت .
اين ميدان دار بزرگ جهاد سر انجام در تاريخ 6 شهريور1361،‌در حين پاكسازي محور« پيرانشهر- سردشت»‌، در يكي از روستاها ، بر براق شهادت نشست و كردستان را در سوگ خود نشاند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: