یـا شـهـیـد
۱۱ دی ۱۳۹۹
689

مزار شهدای مقاومت در بهشت زهرا (س) گلباران شد

مراسم بزرگداشت، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای مدافع حرم امروز (پنجشنبه) همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، مداحی در وصف سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سایر مدافعان حرم و عطر افشانی، غباروبی و گلباران مزار شهدای مدافع حرم از بخش های دیگر برنامه امروز در بهشت زهرا (س) بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمد و خیر مقدم به خانواده های معظم شهدا، گفت: شهدا با تقدیم جان خودشان در راه خدا به دنبال اصلاح امور جامعه هستند.

حمید علی صمیمی با بیان اینکه هرگز واژه شهید در گذر زمان کهنه نمی شود، اظهار داشت: شهدا با معامله ای که با خداوند انجام دادند برای همیشه جاوید و ماندگار شده اند.

وی یادآور شد: براساس آیات قرآن شهدا زنده اند و ناظر بر اعمال ما هستند از همین جهت پنداشتن بر اینکه این یاران سفر کرده فوت کرده اند به نوعی غفلت است.

صمیمی با تاکید براینکه امروز وظیفه همگان پیروی از راه و آرمان شهدا است، خاطرنشان کرد: ادامه دادن راه شهدا کمترین کاری است که می توان در مقابل ایثار و از خودگذشتگی بزرگ این افراد انجام داد.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای محور مقاومت در عرصه‌های گوناگون بعد از انقلاب اسلامی حضور داشتند و برای دفاع از انقلاب و اسلام از جان خود گذشتند و در این مسیر با خدا معامله کردند.
وی با بیان اینکه رزمندگان فاطمیون، حیدریون و زینبیون و تمام رزمندگان محور مقاومت مشی و مسیر شهدا را زنده نگاه داشتند خاطرنشان کرد: تمام این عزیزان در محورهای مقاومت در کنار شهدا و امام شهدا حضور داشتند و با فدا کردن جان خود در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و سختی‌ها در حال پیشرفت است، گفت: این انقلاب با سکان داری مقام معظم رهبری مسیر تعالی را طی می‌کند و به واسطه حضور شهدا و ایثارگران در مسیر بالندگی قرار دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار دل‌ها دارای نبوغ نظامی و سیاسی خاصی بودند و به عنوان یک دیپلمات برجسته نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین‌الملل با روحیه سلحشوری خود بسیار تأثیرگذار بودند.
سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد عمل و ایستادگی در عرصه‌های مختلف بود و به دلیل سادگی، صفا و اخلاصی که داشت و همچنین آرامشی که در چهره و نگاه ایشان بود در بین مردم و به ویژه جوان‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود.
وی با اشاره به نزدیک شدن به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما با وجود توطئه‌های دشمنان و با سپری کردن سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها به واسطه ایثار و از خودگذشتی شهدا مسیر تعالی را طی می‌کند و باید از این جهت قدردان شهدا باشیم و در تحقق اهداف آن‌ها گام برداریم.

این گزارش حاکیست : سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از جمله هادی طارمی بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: