یـا شـهـیـد
۱۴ دی ۱۳۹۹
1761

بیست و ششمین سالگرد شهید ستاری در بهشت زهرا (س) برگزار شد

بیست و ششمین سالگرد شهادت شهید منصور ستاری (فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش) امروز یکشنبه با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان لشکر و کشوری در گلزار شهدای بهشت (زهرا) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، این آیین معنوی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در وصف شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و به ویژه حاج قاسم سلیمانی به عنوان سیدالشهدای جبهه مقاومت در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بر سرمزار شهید منصور ستاری و سایر همرزمانش برگزار شد.

سورنا ستاری فرزند ارشد شهید منصور ستاری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین شاخصه شهید ستاری دانش و توانایی بالا در پیاده سازی طرح ها و ایده های ذهنی‌اش بود که موجب موفقیت های بسیار زیادی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید منصور ستاری ابداعات و نوآوری های زیادی در حوزه ساخت هواپیما و قطعات آن داشت، خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس بالا، قدرت بالای پیاده سازی تصورات ذهنی و استفاده درست از منابع و نیروی انسانی از دیگر شاخصه های این شهید بزگوار بود.

ستاری اضافه کرد: اقدامات شهید ستاری در علمیات والفجر هشت از جمله نوآوری های و استفاده درست از منابع و نیروی انسانی بود که موجب پیروزی رزمندگان اسلام شد.

وی در پایان ضمن تشکر از فرماندهای ارتش به ویژه نیروی هوایی برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهید منصور ستاری، افزود: اینکه هنوز هم پس از ۲۶ سال یاد و خاطره شهید ستاری و همرزمانش فراموش نشده است نشان از توجه بالای مسئولان نظام کشور به جایگاه شامخ شهیدان است.

این گزارش حاکیست : منصور ستاری در ۱۵ دی سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به همراه افسران بلندپایه نیروی هوایی، یاسینی (معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی)، مصطفی اردستانی (معاونت عملیات نیروی هوایی)، احمد شجاعی، رزاقی، خلبان جم منش کمک خلبان، ریاحی، شریفی مسئول دفتر ستاری، «خلبان جمشیدی خلبان پرواز، «سنایی»، محتشمی افسر و گارد همراه، محسنی افسر و گارد همراه، و «پورزادی» به درجه شامخ شهادت رسیدند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: