یـا شـهـیـد
۲۸ بهمن ۱۳۹۹
1754

برگزاری جشن تولد ۵۶ سالگی شهید «بهروز صبوری»+عکس

پنجاه و ششمین سالروز تولد شهید بهروز صبوری با حضور مادر او بر سر مزارش در استان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، پنجاه و ششمین سالروز تولد شهید بهروز صبوری طی یک مراسم نمادین بر سر مزار او برگزار شد. این مراسم همراه با غبار روبی مزار سایر شهدا در آستان امامزاده حسن علیه السلام برپا شد.

طی این مراسم که شهردار منطقه 17 تهران نیز در آن حضور داشت، برای سومین سال متوالی توسط بسیجیان و اهالی دارالشهدای تهران برای این شهید جشن تولد گرفته شد. کیک تولد شهید مزین به تصویر او و عکس شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط مادر او بریده و برای بزرگداشت یاد این شهدای والامقام از مقام آنان تجلیل شد.

جشن تولد شهید بهروز صبوری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و بدون حضور عموم مردم برگزار شد.

شهید بهروز صبوری سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل و در منطقه سومار به شهادت رسید و 31 سال پیش پیکر این شهید 18 ساله مفقود ماند تا اینکه 8 اسفندماه 92 طبق اعلام رسمی معراج شهدا و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر کشف هویت او منتشر شد. پیکر شهید صبوری در جریان خاکسپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و در اردیبشهت سال 89 به خاک سپرده شده بود و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری توسط آزمایش دی ان ان شناسایی شد.

به خواست خانواده شهید، پیکر مطهر او در اسفندماه 1392 از دوراهی قپان با حضور کم نظیر مردم تهران تشییع شده و در محله مادری خود، با هویت اصلی در صحن مطهر امامزاده حسن(ع) به خاک سپرده شد.

مادر شهید بهروز صبوری سال‌ها منتظر شنیدن خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر بود. جمع زیادی از مردم ایران مادر این شهید را در کلیپی معروف که نمایانگر گریه‌ها و انتظار این مادر در استقبال از شهدای گمنام است مشاهده کرده‌اند. این کلیپ با عنوان «گمنام 61» بارها در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شده است و مادر شهید صبوری را کم‌کم به نمادی از انتظار مادران شهدای گمنام تبدیل ساخت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: