یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۰
539

مراسم اربعین مادر شهید جاویدالاثر، مهدی افخم‌رضایی در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد

مراسم یادواره شهید مهدی افخم‌رضایی به مناسبت چهلم درگذشت مادر این شهید با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت اربعین وصال حاجیه خانم سرجوقیان، مادر چشم‌به‌راه شهید جاویدالاثر؛ مهدی افخم‌رضایی، همراه و همسر مرحوم آیت‌الله افخمی از علمای ولایی و انقلابی موثر تهران، عصر پنجشنبه ۲۲ مهرماه در قطعه شهدای گمنام برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین پناهیان به بیان شأن و منزلت این شهید والامقام و تبیین خدمات علمی و معنوی آیت‌الله افخمی پرداخت و افزود: منزل مرحوم آیت‌الله افخمی محفل علمی و معنوی بود که همراهی همسرشان در توفیقات و تاثیرگذاری آن شخصیت بزرگوار بسیار موثر بود.

وی معنویت آن استاد معظم را پس از شهادت فرزندشان متفاوت‌تر از قبل شهادت فرزندشان بیان کرد و اظهار داشت: حضور حاج آقای افخمی در جلسات تاثیرات معنوی بسیاری داشت و من افتخار شاگردی او را داشتم.

در این برنامه قاری ممتاز بین‌المللی؛ محمدحسن موحدی به تلاوت قرآن پرداخت و گروه بین‌المللی ولایت اجرا داشتند. این محفل که مقارن با شب شهادت امام عسکری (ع) برگزار شد با مدیحه‌سرایی محسن طاهری خاتمه یافت.

این گزارش حاکیست : جاویدالاثر شهید مهدی افخم رضایی یازدهم اردیبهشت ۱۳۴۶، در تهران چشم به جهان گشود. و در دوازدهم آبان ۱۳۶۲، در پنجوین عراق به شهادت رسید. و پیکر مطهرش جاویدالاثر شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: