یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۳ مهر ۱۳۹۴
1133

زنگ دانش‌آموز شهید در گلزار شهدای تهران نواخته شد

not found

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ : بهترین آموزگاران ما شهدا هستند و ما هر چه در کلاس و مکتب ایثار و شهادت بیاموزیم باز هم کم است. به گزارش یاشهید ، پنجمین مراسم «زنگ دانش‌آموز شهید» با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهندس چمران رییس شورای […]

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ : بهترین آموزگاران ما شهدا هستند و ما هر چه در کلاس و مکتب ایثار و شهادت بیاموزیم باز هم کم است.

به گزارش یاشهید ، پنجمین مراسم «زنگ دانش‌آموز شهید» با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهندس چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اکبر توکلی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)و قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداریتهران سخنران اصلی مراسم روز اول مهر را روز به صدا در آمدن زنگ علم و اندیشه خواند و گفت: بیشترین شهدای ما در دفاع مقدس شهدای دانش‌آموز بودند به طوریکه 36 هزار شهید دانش‌آموز بههمراه چهار هزار شهید معلم در کنار یکدیگر در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به همین دلیل است که نواختن زنگ دانش آموز شهید در واقع نواختن زنگ بیداری و ایستادگی است.

    وی حفظ یاد و نام شهدا را نخستین وظیفه ما نسبت به شهیدان خواند و افزود: باید هر کوچه، خیابان، بیمارستان و مدرسه را به نام شهدا نامگذاری کنیم تا بدانیم آنها نشستند تا ما بایستیم، آنها رفتند که امروز ارزش‌های انقلاب و اسلام باقی بماند و آنها رفتند که امروز درس ایثار و از خودگذشتگی را به ما بیاموزند.

   وی حفظ تفکر و اندیشه شهیدان، ایثار و شهادت را دومین وظیفه ما نسبت به شهدا خواند و ادامه داد: باید به آنچه که شهدا در وصیت‌نامه خود به ما تاکید کرده‌اند به دقت عمل کنیم. آنچه که آنها مکرر به ما سفارش کرده‌اند مساله امام خمینی (رحمت الله علیه) و ولایت است. مملکتی که ولایت دارد بن‌بست ندارد و کشوری که ولایت دارد شکست ندارد. قاطبه شهدا بر این موضوع سفارش کرده‌اند و ما باید امروز این ارزش‌ها را پاس بداریم.

   معاون اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وعده مقام معظم رهبری در خصوص نابودی اسرائیل ظرف 25 سال آینده اشاره کرد و افزود: به فرض الهی در 25 سال آینده اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد. باید بدانیم دشمن چه بخندد و چه اخم کند دشمن است و این عزت ملت ما بود که امروز آنها را پای میز مذاکره نشانده است. ضمن تشکر از جهادگران تیم مذاکره‌کننده باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که شهدا مکرر توصیه کرده‌اند که دشمن، دشمن است.

 در ابتدای مراسم اکبرتوکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (سلام الله علیها) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین مراسم نواخته شدن زنگ دانش آموز شهید در بهشت زهرا (سلام الله علیها)، گفت: توفیق داریم روز اول مهرماه را به یاد 36 هزار شهید دانش‌آموز ایران اسلامی در بهشت زهرا(سلام الله علیها)را گرامی بداریم و اعلام کنیم که دانش‌آموزان دیروز، آموزگاران امروز کشور هستند.

    وی افزود: در این مراسم یاد و خاطره همه شهدای کشورهای اسلامی از جمله بحرین، عراق و سوریه گرامی داشته می‌شود و اعلام می‌شود که همه دانش‌آموزان این کشورها زیر پای دژخیمان صهیونیسم هر روز آسیب می‌بینند تا از دستاوردهای اسلام حراست کنند.

      صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ سخنران ابتدایی مراسم بود که با گرامی داشت روز اول مهر و آغاز تلاش و کوشش برای آموختن گفت: بهترین آموزگاران ما شهدا هستند و ما هر چه در کلاس و مکتب ایثار و شهادت بیاموزیم باز هم کم است.

     مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ حضور دانش آموزان تهرانی، خانواده های شهدای دانش آموز و مادران و پدران شهدا در مراسم زنگ دانش آموز شهید را گرامی داشت و تصریح کرد: این نهالی که شهرداری تهران پنج سال پیش کاشت تبدیل به درختی تنومند و سربلند شده است و پنج سال است که به صورت متوالی این کار در حال انجام است.

     لازم به توضیح است پنجمین مراسم «زنگ دانش‌آموز شهید» با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهندس چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، اکبر توکلی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)و قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برگزار شد.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: