یـا شـهـیـد
۰۹ آبان ۱۴۰۰
625

دانش آموزان برای مبارزه با استکبار جهانی به شهید فهمیده اقتدا کنند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموزی متعلق به تمام دانش آموزان آزادی خواه ایران و جهان است، گفت: دانش آموزان برای مبارزه با استکبار جهانی باید به شهید فهمیده و فرهنگ ایثار و مقاومت اقتدا کنند.

به گزارش یاشهید ، علیرضا کاظمی روز شنبه در یادواره شهید محمد حسین فهمیده و شهدای دانش آموز که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، افزود: شهید حسین فهمیده در حوزه ولایت مداری، اتخاذ تاکتیک رزمی و نحوه مقابله با دشمنان یک الگو و اسطوره است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام ظرفیت آموزش و پرورش باید در خدمت معرفی مکتب شهدا به خصوص شهیدان فهمیده و سلیمانی به دانش آموزان باشد، گفت: محتوای کتاب های درسی و برنامه های مختلف فرهنگی مدارس و مراکز آموزشی کشور باید در خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

کاظمی با بیان اینکه شهید محمد حسین فهمیده نماد کامل یک دانش آموز بابصیرت و ولایت مدار بود، عنوان کرد: با نگاهی به وصیت نامه ایشان متوجه عمق نگاه و اعتقادشان به فرهنگ ایثار و شهادت می شویم.

وی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش کشور معرفی الگوهایی مانند شهید فهمیده به نسل جوان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لحظه جدا شدن شهید فهمیده از خانواده، رفتن به جبهه های حق علیه باطل، سن، شهامت و شجاعت، مواجهه با دشمن و اتخاذ تاکتیک نبرد ایشان با دشمنان کاملا متفاوت و منحصر به فرد است، گفت: تمامی این موارد باعث این شد که امام خمینی(ره) لقب رهبر واقعی را به ایشان بدهد.

کاظمی یادآور شد: شهید محمد حسین فهمیده به معنای واقعی کلمه یک الگوی و اسطوره‌ ماندگار در عمق تاریخ ایران اسلامی برای نوجوانان، جوانان و تمامی آحاد جامعه است.

وی اظهار داشت: سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب محسوب می شود که باید همواره این روز بزرگ پاس داشته شود، چرا که ادامه راه انقلاب بدون ترویج راه، منش، سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ممکن نیست.

یادواره شهید محمد حسین فهمیده و شهدای دانش آموز کشور امروز( شنبه) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور پرشور دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش از جمله علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، هاشمی مدیر کل شهرستان های استان تهران، قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و جمعی از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، سپاه و بسیج در قطعه ۲۵ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با غبار روبی، عطر افشانی و اهدای گل ارادت خود به شهید محمد حسین فهمیده و سایر شهدای دانش آموزی ارادت خود را به شهدا نشان دادند.

شهید محمدحسین فهمیده که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ و در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به کمر خود زیر تانک دشمن رفت و به شهادت رسید که امام خمینی (ره) او را رهبر نامید.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: