یـا شـهـیـد
۰۷ دی ۱۴۰۰
676

اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت شهرتهران برگزار شد

اولین یادواره شهدای تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان مناطق نوزده گانه شهر تهران در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در سالن همایش خانه شهید و اجرای گروه سرود دانش آموزی، مرشد خوانی، روایت خوانی حاج علی حسنی از صحنه های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی و رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران برای دانش آموزان آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه امروز سوال و چالش اصلی دانش آموزان و نسل جوان کشور علت و دلیل شهید شدن است، گفت: شهدا با فدا کردن جان خود که اصلی ترین سرمایه زندگیشان بود امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند.

حسن محمدی عنوان کرد: دانش آموزان و جوانان کشور باید بدانند که حفظ تمامیت ارضی، امنیت، دفاع از ناموس، عزت و شرف در منطقه ای که تمامی کشورهای آن با مشکلات امنیتی روبرو هستند هزنیه های سنگینی دارد که فقط با اهدای جان شهدا موثر می شود.

وی با تاکید براینکه امروز وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهدا و ولایت مداری است، بیان داشت: جوانان ایران اسلامی در گذشته با فدا کردن جان خود در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی کردند و جوانان امروز باید با بصیرت و بینش خود در مقابل جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنند.

محمدی یادآور شد: دانش آموزان با حضور در گلزار شهدا و آشنایی با زندگینامه این یاران سفر کرده می توانند روحیه ایثار، از خود گذشتگی و فدارکاری را در خود زنده کنند و در راه آرمان های نظام اسلامی دفاعی جانانه داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم دانش آموزان با در دست داشتن گل و گلاب بر سر مزار معلمان تربیت بدنی شهید شده در هشت سال جنگ تحمیلی از جمله شهید “ابراهیم هادی”، شهید “محمد علی فیض یاب”، شهید “محمدتقی مرغوبکار”، شهید “محمدرضا منتظر”، شهید “غلامرضا هوریار”، شهید “محمود مسجدی”، شهید “سهراب کرده”، شهید “اصغر منافی زاده” و شهید “حسین فیروزیان” حاضر شدند و اقدام به غباروبی و عطر افشانی کردند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: