یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۲ اسفند ۱۴۰۰
772

مدیرکل بنیاد شهید تهران در نخستین روز کاری به زیارت مزار شهدای گمنام رفت

نخستین روز کاری اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید تهران با زیارت مزار شهدای گمنام و دیدار با مادر شهیدان خالقی‌پور و مادر شهید تفحص علیرضا شهبازی سپری شد.

به گزارش یاشهید ، اصحاب کریمی که روز گذشته (شنبه ۳۰ بهمن ماه) از سوی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ منصوب شد، در اولین روز کاری ضمن ادای احترام به شهدای گمنام به دیدار مادر شهیدان خالقی‌پور و والدین شهید تفحص علیرضا شهبازی رفت.

دیدار با مادر شهیدان خالقی

«فروغ منهی» که مادر شهیدان خالقی‌پور، سه اسوه ایثار و بخشش و فداکاری است، سه فرزندش را تقدیم نظام و انقلاب کرده است. اولین شهید این خانواده داود خالقی‌پور متولد سال ۱۳۴۴ و در سال ۱۳۶۲ یعنی در ۱۸ سالگی و در عملیات پرافتخار و غرورآفرین خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

۲ شهید دیگر یعنی فرزند دوم و سوم خانواده رسول و علیرضا که به ترتیب متولد سال‌های ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بودند در سال ۱۳۶۷ و در سنین (۱۹ و ۱۶) سالگی در منطقه شلمچه و در آغوش یکدیگر به شهادت رسیده‌اند. محمود خالقی‌پور نیز که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، چند سال قبل درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.

دیدار با والدین شهید علیرضا شهبازی

شهید علیرضا شهبازی از نیروهای بسیج حوزه شهید قائمی پایگاه کربلا بود که به سپاه پاسداران پیوست و بعد از مدتی به واسطه علاقه فراوانی که به شهدا داشت، خود را به برادران تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) ملحق ساخت. او در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۸۰ در حین تفحص شهدا در اثرانفجار مین به شهادت رسید.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به اصحاب کریمی خواستار ارتقا سطح علمی، آموزشی و توانمندی ایثارگران و خانواده آنان به منظور نقش‌آفرینی فعال و حضور مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اداری؛ شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه‌ای، معیشتی، اشتغال و مسکن با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و شئون ایثارگری؛ مشارکت فعال در تدوین برنامه عملیاتی و پایش مستمر آن در اداره کل و حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری شده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: