یـا شـهـیـد
۰۴ فروردین ۱۴۰۱
568

ویژه برنامه لحظه سال تحویل در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد

ویژه برنامه معنوی لحظه سال تحویل با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور محسن منصوری استاندار تهران و جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در قطعه سرداران بی پلاک گلزار بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، استاندار تهران در این مراسم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی قبور شهدا به زیارتگاه عاشقان اهل بیت(ع) و آزادی خواهان جهان تبدیل شده اند، گفت: شهدا به گفته رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی کلمه صدق و اخلاص در عمل خود داشتند.
محسن منصوری عنوان کرد: سفره داران واقعی انقلاب اسلامی ایران شهدا هستند و تمامی مردم و مسئولان زیر منت شهدا هستند.
وی با اشاره به اینکه خداوند خون، روح، اعمال، رفتار و خانواده شهدا را مبارک قرار داده است، بیان داشت: امروز در لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ مایه خیر و برکت است که گلزار شهدای گمنام مهمان شهدا و خانوادهایشان هستیم.
منصوری یادآور شد: عید نوروز  یک سنت باستانی ایرانی است ولی براساس بسیاری از روایات ائمه اطهار نوروز روز عهد بستن خداوند با بندگان برای یکتا پرستی، روز بیرون ریختن بت های قریش توسط حضرت محمد( ص) و علی(ع) از مکه، شکستن بت ها توسط حضرت ابراهیم(ع)، برگل نشستن کشتی نوح و روز ظهور حضرت مهدی(عج) است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در دعای لحظه سال تحویل تغییر احوال افراد و جامعه آمده است، ابراز کرد: امیدواریم با عملکرد خوب دولت مردمی و توسل به خون شهدا شاهد تحولات اجتماعی مثبت و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه باشیم.
منصوری اضافه کرد: راه ایجاد تحول اجتماعی الگو قرار دادن راه و روش زندگی شهدا است چرا که این یاران سفر کرده با گذشتن از منافع فردی خود در مسیر  اصلاح جامعه و اهداف بلند انقلاب گام برداشتند.
وی با بیان اینکه قریب به اتفاق شهدا را جوانان مومن و انقلابی تشکیل می دهند، ابراز کرد: امروز نیز برای اصلاح جامعه و پیش برد اهداف انقلاب و تحقق عدالت اجتماعی باید به جوانان مومن و انقلابی متوسل شد.
منصوری یادآور شد: شهدا به معنای کامل کلمه نشان دادن که در جمهوری اسلامی ایران کار نیمه تمام معنایی ندارد از همین رو باید امروز برای بهبود وضعیت جامعه از کارهای نیمه کاره و بی کیفیت اجتناب کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت مردمی دکتر رییسی با جدیت تمام به دنبال بهبود وضعیت عمومی کشور در حوزه های مختلف است، ابراز کرد: امیدواریم دعای خیر خانواده های معظم شهدا و تلاش مسئولان موجب ایجاد تحولات مثبت در جامعه شود.
گفتنی است: اقامه نماز مغرب و عشاء، قرائت دعای روح‌بخش زیارت عاشورا، روایت خانی از رشادت های شهدا، ایثارگران و اجرای گروه سرود سپاه حضرت رسول (ص) از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: