یـا شـهـیـد
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
549

بزرگداشت شهید همت در قطعه 40 گلزار شهدا؛

حجت الاسلام مصلحی: شهید همت الگوی تمام عیار برای جامعه است

مراسم بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت و شهید حاج کاظم رستگار و شهدای لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و لشکر 10 سیدالشهدا(ع) (عصر دیروز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه) در قطعه ۴۰ بهشت زهرا با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسوال الله (ص)، حجت الاسلام حیدر مصلحی و همرزمان و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،مراسم بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت و شهید حاج کاظم رستگار و شهدای لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و لشکر 10 سیدالشهدا(ع) (عصر دیروز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه) در قطعه ۴۰ بهشت زهرا با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسوال الله (ص)، حجت الاسلام حیدر مصلحی و همرزمان و خانواده شهدا برگزار شد.

 حجت الاسلام مصلحی: شهید همت الگوی تمام عیار برای جامعه است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصلحی، اظهار داشت: توفیقی داریم در ماه مبارک رمضان در جمع خانواده شهدا و برای ارادت به مقام شامخ شهدا دور هم جمع شده ایم.

وی افزود: خداوند در قرآن اشاره دارند که شهدا زنده‌اند و در نزد ما روزی می‌خورند. آیا ما امروز راه شهیدان را می‌رویم، به راستی که شهدا همه ما را مدیریت می‌کنند.

او با اشاره به ویژگی بارز شخصیتی شهید همت، افزود: یکی از ویژگی‌های شهید همت تربیت نیرو و نداشتن وابستگی به دنیا بود که تمام این ویژگی‌ها یک الگوی تمام عیار برای جامعه است.

حجت الاسلام مصلحی، با اشاره به روز قدس بیان کرد: به حول قوه الهی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد و این اتفاق قطعا می افتد. امام خمینی (ره) به بدنه ملت توجه داشت، در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد، امام خمینی (ره) مردم را پای کار آورد و جنگ را تمام کرد، در قضیه روز قدس نیز امام خمینی (ره) شرایطی را ایجاد کردند که مردم جهان را پای کار بیاورد.

وی گفت: امروز روز قدس در اروپا و مناطق دیگر چه اتفاقی می‌افتد، مردم وارد میدان می‌شوند و این مردم کار را به نتیجه می رسانند.

سردار حسن زاده: باید برای زندگی بهتر و الگوسازی شهدا را به تصویر کشید

سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه این مراسم‌، اظهار داشت: در این‌مکان بهشتی، همه دور هم‌جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: شهدای دو لشکر محمد رسول الله (ص) و سید الشهدا (ع) جانفشانی‌های زیادی کردند که امروز در خاطرات همرزمان آن‌ها باقی مانده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه شهیدان الگویی برای جوانان این کشور هستند، افزود: باید برای زندگی بهتر و الگوسازی شهدا را به تصویر کشید.

سردار حسن زاده در ادامه، گفت: امروز رژیم صهیونیستی چالشی که پیش خود دارد، چالش ماندگاری خودش است و مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس دشمن را ناامید و مردم فلسطین را امیدوار می‌کنند.

شایان ذکر است؛ شهید همت ۱۲ فروردین ماه ۱۳۳۴ ه.ش در شهرضا در خانواده‌ای مستضعف و متدین به دنیا آمد. او در رحم مادر بود که پدر و مادرش عازم کربلای معلّی و زیارت قبر امام حسین علیه السلام، سالار شهیدان و دیگر شهدای آن دیار شدند و مادرش با تنفس شمیم روحبخش کربلا، عطر عاشورایی را به این امانت الهی دمید.

در جریان عملیات خیبر، هم چنان که نیروهای ایرانی در برابر ارتش عراق مقاومت می‌کردند زمانی که شهید همت برای بررسی شرایط جبهه جلو رفته بود بر اثر اصابت گلوله توپ در نزدیکی‌اش همراه با سید حمید میرافضلی، در غروب ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی سر از بدنش جدا شد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حاج کاظم نجفی رستگار در آغازین روزهای شکوفایی بهار سال ۱۳۳۹ در شهر ری به دنیا آمد. شهید رستگار که تمام عمر خود را در جستجوی رستگاری ابدی گذرانده بود، در حین عملیات بدر، روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ هنگام اذان ظهر در شرق دجله ( منطقه هور الهویزه)  در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آخرین آرزویش نیز محقق شد. همچنین در پایان این مراسم گروه سرود جوانان ناحیه ابوذر اشعاری درباره آزادی قدس شریف اجرا داشتند و سپس مراسم با نماز جماعت و افطاری ساده به روزه داران  به پایان رسید.

 

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: