یـا شـهـیـد
۱۴ تیر ۱۴۰۱
705

مراسم تشییع پیکر مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» برگزار شد

مراسم تشییع پیکر «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنیِ شهید «محمد بابایی» یکشنبه 12 تیرماه با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم تشییع پیکر «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنیِ شهید دفاع مقدس محمد بابایی با حضور سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حجت الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، نماینده سفیر ژاپن در ایران، سردار گلعلی بابایی، غلامعلی حداد عادل، محمد حسین صفارهرندی، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی صبح امروز در گلزار شهدای بهشت زهرا تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در این مراسم با بیان برخی رشادت‌های شهید بابایی در دوران هشت سال دفاع مقدس، مادر این شهید والا مقام را مجاهد واقعی و تربیت یافته مدرسه قرآن و عترت عنوان کرد.
وی با تأکید بر اینکه مادر ژاپنی شهید بابایی امروز به خدا و فرزند شهیدش پیوسته است، گفت: مادر شهید بابایی بانویی انتخاب شده از سرزمین آفتاب و ثمره تربیت دینی و الگویی نورانی در عرصه‌های مختلف برای بانوان کشورمان است. مادر ژاپنی شهید بابایی بانویی خانه‌دار و انسانی فعال در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی بود و امیدوارم راه ایشان چون مشعلی روشن در مسیر راه و زندگی زنان جامعه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه از سوی مقام عظمای ولایت به خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنیم، گفت: از خداوند منان برای این مادر اسوه صبر و استقامت طلب آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسئلت می‌کنیم و از پروردگار می‌خواهم روح پاک این بانوی بزرگوار عرصه ایثار را مهمان سفره ائمه اطهار (ع) کند.

همچنین حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضور این مادر شهید در کشورمان بسیار پر خیر و برکت بوده است. این مادر شهید بالاترین منشأ خیر است. او علاوه براینکه مادر شهید است مدرسه‌ای هم ساخته است.
پیکر مطهر این مادر شهید با بدرقه مردم و مسئولان در قطعه ۴۵ بهشت زهرا در جوار همسرش به خاک سپرده شد.
«کونیکو یامامورا» مادر شهید محمد بابایی ظهر روز جمعه دهم تیرماه به علت بیماری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: