یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۹ اسفند ۱۴۰۱
358

تحویل سال نو بر سر سفره شهدا/به یاد آنان که بهار معراجند

مراسم لحظه تحویل سال نو روز دوشنبه از ساعت ۲۳ در کنار مزار شهدای گمنام معروف به قطعه سرداران‌بی‌پلاک در بهشت زهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش یاشهید ،جنگ بود و رزمندگان هر آنچه داشتند و برای مبارزه و دفاع وسط گذاشتند اما چیزی که در این میان آن ها را مصمم تر کرده بود، روحيه رزمندگان بود كه هيچ جا كم نمی‌آوردند، یکی از آن شرايط آغاز سال نو بود كه رزمنده ها در سخت‌ترين و شديد‌ترين زمان آن را برپا مي‌كردند، اما با همان رنگ و روی منطقه، سفره هفت سين آن ها هم به نوع رسته‌شان فرق داشت.

هفت سين واحد تخريب، سرنيزه، سيم‌خاردار، (مين) سوسکی (مين) سبدی،سيم تله انفجاری. در ساير واحد‌ها هم سمبه، سيمينوف، سرب، ساچمه در برخی ديگر سكه، سماق، سيب از نوع كمپوتش.
اگر هم سال تحويل بعد از عمليات بود، عكس شهدای عمليات مزين‌كننده سفره هفت‌سين بود و ذكر دعا، توسل و قرائت وصايای شهدا نیز بود.
عيدی شان هم گاهي سكه‌های متبرك شده به دست امام‌خمينی(ره) بود و گاهی اسكناس‌های 100ريالی.
ديد و بازديد بين بچه‌های همسنگری و همسايه‌های خاكريزی هم بود. خلاصه اينكه مراسم نوروز تا حد ممكن در جبهه‌ها بر گزار می شد. بهاران در دفاع مقدس، در آن هشت سال چه باعظمت برگزار شد و رزمندگان كه به جای حضور در خانه در ميان خاكريز‌ها و سنگرهايشان سالشان را نو كردند و با تمام وجود پای آرمان‌هايشان ايستادند.
و امروز چه زيباست عشق مردم و خانواده شهدا به عزيزانشان در مزار شهدا، در كنار قبور شهدا و سفره هفت‌سينی كه با هر سينش ارادتشان را به آرمان‌های امام خمينی(ره) و دلاوری‌های دلبندانش به تصوير می كشند.

و روزی كه همت خانواده‌های شهدا، مي‌شود سنت هميشگی مان وآغاز سال نو در كنار مزار شهدا برای همه دلدادگان مسير عشق تكرار، تا ياد مردان بی ادعای حماسه‌ها و ايستادگی ها ماندگار شود.

امسال هم طبق رسم هرساله اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ مراسم تحویل سال نو در مزار شهدای گمنام قطعه ۴۰ برگزار  می شود.

این مراسم با روایتگری حاج جواد تاجیک، مداحی حاج امیر نعیمی و اجرای سید کمال الدین هاشم زاده روز دوشنبه از ساعت ۲۳ در قطعه ۴۰ (سرداران بی پلاک)‌ برگزار می‌شود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: