یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۵ فروردین ۱۴۰۲
230

سی و ششمین سالگرد شهدای عملیات کربلای هشت برگزار می گردد

مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهدای عملیات کربلای هشت روز پنج شنبه 17 فروردین در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.

به گزارش یاشهید ،مراسم بزرگداشت سی وششمین سالگرد شهدای عملیات کربلای هشت با قرائت زیارت عاشورا و روایتگری جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و نیز با مداحی مداحان اهل بیت روز پنج شنبه 17 فروردین ماه ساعت 17 در ضلع شرقی قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار می گردد.
عملیات کربلای ۸ در تاریخ ۱۸/۱/۶۶ و با رمز مقدس «یاصاحب الزمان(عج)» به منظور پاسخگویی به شرارتهای عراق در حمله به تأسیسات و منابع اقتصادی کشور و برهم زدن امنیت خلیج فارس، انهدام ماشین جنگی و تحکیم مواضع به دست آمده در عملیات کربلای ۵، در منطقة بصره توسط نیروهای سپاه پاسداران آغاز می‌شود.

رزمندگان اسلام با عبور از موانع ایذایی مختلف از جمله میدان‌های مین، سیم‌های خاردار و با استفاده از اصل غافلگیری و تاکتیک‌های رزمی، خطوط دفاعی دشمن را درهم می‌کوبند و گردانهای 1، 3، 4 از تیپ 417 و تیپهای 106، 416 و 65 نیروی مخصوص و نیز تیپ‌های 29 و 117 از لشکر 5 عراق را مورد هجوم قرار می‌دهند و این یگانها را به میزان 40 تا 80 درصد منهدم می‌کنند.
همچنین دهها تانک و نفربر دشمن به آتش کشیده می‌شود و چندین تانک نیز به غنیمت رزمندگان اسلام درمی‌آید. در این تهاجم، مواضع مستحکم عراق به عمق دو کیلومتر سقوط می‌کند و بیش از 2600 تن از نیروهای دشمن کشته یا زخمی و تعدادی اسیر می‌شوند.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: