یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
343

بزرگداشت شهید مدافع حرم جواد الله کرم برگزار می شود

مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود.

به گزارش یاشهید ،مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید «جواد الله‌کرم» از فرماندهان مدافع حرم پنج‌شنبه 21 اردیبهشت در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود .

مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید «جواد الله‌کرم» از فرماندهان مدافع حرم پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ساعت 16:30 با سخنرانی حجت الاسلام مهدی ماندگاری و مرثیه سرایی محمد حسین پویانفر و رضا هلالی در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود.

همخوانی سرود «عزیزم حسین» و «دریای آرامش» از جمله برنامه هایی هستند که همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید «جواد الله‌کرم» اجرا می شوند.

گفتنی است؛ شهید «جواد الله‌کرم» متولد سال ۱۳۶۰ در تهران بود. این شهید والا مقام در حالیکه هنوز از درد و آثار مجروحیت عملیات محرم در پائیز ۹۴ رهایی پیدا نکرده بود، پس از سقوط خان‌طومان و در بامداد روز ۱۹ اردیبهشت ۹۵ به همراه تعدادی از نیروهای سوری تحت امر برای تثبیت خط پدافندی بیرون خان‌طومان در محدوده سنگ معدن، در درگیری مستقیم با نیروهای تکفیری و اصابت گلوله به دست، پهلو و پا سخت مجروح شد. پیکر نیمه جان شهید «جواد الله‌کرم» پیش از شهادت به اسارت تکفیری ها درآمد. تکفیری ها ابتدا سر این شهید والامقام را از پیکرش جدا کرده سپس پیکر او را از ارتفاع ۲۰ متری به داخل محوطه سنگ معدن خان‌طومان رها ساختند. بقایای پیکر مطهر شهید الله‌کرم در منطقه باقی ماند و پس از آزادسازی خانطومان در زمستان ۹۸، در جریان تفحص پیکر شهدا در محل سنگ معدن کشف شد و ۱۰ خرداد ۹۹ پس از ۴ سال به میهن بازگشت و در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: