یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۴ خرداد ۱۴۰۲
271

پاسداشت هجدمین سالگرد عروج حاج محمدرضا آقاسی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت سالگرد عروج حاج محمدرضا آقاسی شاعر حماسه ساز دفاع مقدس عصر امروز پنج شنبه 4 خردادماه در بهشت زهرای تهران برگزار می شود.

به گزارش یاشهید ، مراسم بزرگداشت سالگرد عروج حاج محمدرضا آقاسی شاعر حماسه ساز دفاع مقدس عصر امروز پنج شنبه 4 خردادماه ساعت 17 در قطعه 25 بهشت زهرای تهران با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می شود.

محمدرضا آقاسي در 24 فروردين ماه 1338 در خانواده مذهبي در شهر تهران ديده به جهان گشود. او در دامان مادري مهربان و پارسا و تحت تعليم و تربيت پدري متدين و با ايمان رشد يافت. پدرش حاج قاسم آقاسي قاري قرآن بود. مادر او شاعر و مداح اهل بيت (ع) بود و در خانه علاوه بر تربيت صحيح فرزندان براي آنها اشعار حافظ، ديوان جوهري و تذکرة الاولياء مي خواند. محمدرضا آقاسي تحت تأثير محيط خانواده پا در وادي شعر و ادب گذاشت و به مدد استعداد و پشتکار فراوان و اراده خستگي ناپذير خود قله هاي رفيع ادبيات را فتح نمود و بنيانگذار فصل نويني در ادبيات ايران و بالأخص شعر مذهبي گرديد.

آقاسي مدتي نيز در جبهه‌هاي جنگ در مناطق شوش دانيال و جزيره مجنون و سه راه جفير و شلمچه بود. شاعر مثنوي ‌سرا كه مثنوي‌هاي شورانگيز او در حال و هواي جبهه و دفاع مقدس با قرائت حماسي خود در خاطره‌ها مانده است. و عاقبت در بامداد سوم خرداد ماه 84 همزمان با نواي اذان صبح و سالروز رهايي خرمشهر، شيعه ترين شاعر بسيجي، خاک پاي اهل بيت(ع)، “محمدرضا آقاسي” در ملکوت اعلي قرار يافت و به وصال يار رسيد. و پیکر مطهرش در قطعه 25 بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: