یـا شـهـیـد
۲۶ خرداد ۱۴۰۲
174

همایش حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم(ع) در گلزار شهدای تهران برگزار شد

همایش حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور فرماندهان گردان ها و واحدهای این یگان در سالن همایش های گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، در ابتدا سردار سادات حسینی فرمانده تیپ حضرت عبدالعظیم(ع) در بیاناتی به اهداف تشکیل قرارگاه فرهنگی و پژوهشی تیپ اشاره داشت و اینکه بعد از 40 سال پرداختن به حماسه رزم رزمندگان تیپ عبدالعظیم (ع) با عنایت شهدا صورت میگیرد و ابراز امیدواری کرد که به مدد شهدا با همه ی سختی ها و همراهی رزمندگان و پیشکسوتان ثبت و جمع آوری خاطرات و اسناد دلاوری رزمندگان و شهدای مظلوم انجام خواهد شد و انشاءالله این سرمایه برای آیندگان ذخیره خواهد شد.

در این مراسم حاضرین با معرفی خود و مسولیتشان در تیپ حضرت عبدالعظیم(ع) قول همکاری در تدوین حماسه رزم این یگان را تسریع نمودند.

سردار عامری معاون فرهنگی و تبلیغات تیپ در خصوص اهمیت تدوین حماسه رزم تیپ دیگر سخنران این مراسم بود و مقرر شد تا زمان سالگرد تاسیس تیپ حضرت عبدالعظیم در دیماه بخشی از اسناد و مدارک و دست نوشته های جمع آوری شده رونمایی شود.

تیپ حضرت عبدالعظیم علیه السلام متشکل از رزمندگان شهرستان های استان تهران خصوصا شهرستان ری ، ورامین و شمیرانات در دیماه سال 1362 با 4 گردان به عنوان پشتیبان تیپ سیدالشهداء(ع) تشکیل شد و در عملیات خیبر و در روزهای سخت جزیره مجنون توسط تیپ سیدالشهداء(ع) به فرماندهی شهید حاج کاظه رستکار به کار گرفته شد و حماسه رزمندگان این یگان در روزهای 16 و 17 و 18 اسفند در پد شرقی جزیره مجنون به ثبت رسید.

تیپ حضرت عبدالعظیم در عملیات خیبر بیش از 250 شهید و صدها جانباز تقدیم نموده است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: