یـا شـهـیـد
۰۷ تیر ۱۴۰۲
293

یادواره فهمیده های مطهر در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد

یادواره فهمیده های مطهر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران، با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، شهرداری منطقه ۶ ، سپاه پاسداران محمدرسول الله و حضور مسئولان ، خانواده شهدا در مهدیه شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد .

به گزارش یاشهید ، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : این یادواره با هدف منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال آن به نسل آینده ساز نظام جمهوری اسلامی ایران و تکریم خانواده معزز شهداء برگزار گردید .
وی افزود : در دوران دفاع مقدس روحیه ایثار و دلا ور مردی در آموزش و پرورش و بین فرهنگیان موج می زد و امروز نیز شاهد این رسالت بزرگ در تربیت دانش آموزان در جامعه می باشیم .
سپس ادامه داد: الگوی ما در زندگی، معصومین و شهداء هستند و تفکر شهدا برگرفته از اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) است و ما وظیفه داریم این رشادت هارا در کتاب های درسی مستند کنیم چرا که به خصلت های شهدا نیاز داریم .
یادواره فهمیده های مطهر با برنامه های خاص و ویژه و تکریم مقام والای شهدا ، شهیدان جواد نیا و شهید ابراهیم هادی و ادامه سلسله مباحث چراغ راه (جهاد تبیین ) در قطعه ۲۴ گلزار شهداء ، انتقال پیام شهدا به مدیران ، معاونین و مربیان پرورشی صورت گرفت .
محبان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم ، پرچم متبرک حضرت اباعبدالله(ع) را زیارت کردند.
عطر و بوی کربلا با ورود پرچم متبرک، فضای مراسم را معطر کرد و اشک شوق دیدار سالار شهیدان، حضرت امام حسین(علیه السلام) و پیام رسان دشت نینوا، حضرت زینب(س) بر چهره عاشقان و دلباختگان نقش بست.
فضای این مراسم ابتدا باسلام برحسین(ع) عطرآگین شد سپس خانم رجب فردی فرزند شهید حامل پرچم متبرک بود .
در این مراسم نمایشگاه هنری از کار طراحی هنرجویان هنرستان ۱۷ شهریور و حضور هنرجویان هنرستان ۱۷ شهریور و فرزانگان یک جهت طراحی چهره شهداء و مسئولین که یاد آور فرهنگ ایثار و شهادت بود صورت پذیرفت .

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: