یـا شـهـیـد
۱۴ مهر ۱۳۹۴
1319

عکس/ سه تن از شیرخوارانِ سال 42

not found

این سه جوان، تنها چند ماه با هم فاصله‌ی سنی دارند و هر سه در خرداد 1342 شمسی، در گهواره و شیرخوار بودند و هنگام بازگشت «حضرت روح الله» از تبعید، 15 یا 16 سال داشتند. به گزارش یاشهید ،  نمایی که پیش رو دارید، به سال 1361 شمسی و در منزل «حاج ملک حسین […]

این سه جوان، تنها چند ماه با هم فاصله‌ی سنی دارند و هر سه در خرداد 1342 شمسی، در گهواره و شیرخوار بودند و هنگام بازگشت «حضرت روح الله» از تبعید، 15 یا 16 سال داشتند.

به گزارش یاشهید ،  نمایی که پیش رو دارید، به سال 1361 شمسی و در منزل «حاج ملک حسین کرمی» در تهران به ثبت رسیده است. نفر سمت راست «رضا»، پسرِ «حاج ملک حسین» است و نفر دیگر، رفیقش«حمیدرضا آجرپز». قاب عکسی که در میان این دو جوان قرار گرفته، متعلق است به رفیقشان«کریم کریم زاده بارنجی». این سه جوان، تنها چند ماه با هم فاصله‌ی سنی دارند و هر سه در خرداد 1342 شمسی، در گهواره و شیرخوار بودند و هنگام بازگشت «حضرت روح الله» از تبعید، 15 یا 16 سال داشتند.
 با تشکیل «سپاه پاسداران» هرسه به جامه‌ی پاسداری پوشیدند و به عضویت «گردان 9 پادگان ولی عصر(صلوات الله علیه)» در آمدند. با تشکیل «لشکر27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه و آله)، هرسه بازوبندِ این یگان را بر بازو بستند و «کریم» به تاریخ 21 اردیبهشت 1361 شمسی، در «عملیات الی بیت المقدس» خلعت شهادت پوشید. «رضا کرمی» و «حمیدرضا آجرپز» نیز، حدود یک سال پس از برداشته شدن این عکس، در «عملیات والفجر4» به فاصله‌ی سه روز از هم، بال در بال ملائک گشودند. پیکر پاکِ «رضا کرمی» تا 10 سال، بر فراز ارتفاعات «کانی مانگا» باقی ماند و پس از تفحص، به تهران منتقل و در جوار رفقای شهیدش، در بهشت زهرا(صلوات الله علیها)، تا روز ظهور مولایش به امانت سپرده شد.

این بود سرنوشت سه تن از آن سربازانِ شیرخوارِ «حضرت روح الله» در سال 1342

200 300

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: