یـا شـهـیـد
۲۱ آبان ۱۴۰۲
573

چهارمین سالگرد شهادت شهید محمدمهدی رضوان برگزار شد

مراسم چهارمین سالگرد شهادت جوانترین شهید مدافع امنیت محمدمهدی رضوان در قطعه ۵٠ گلزار شهدای تهران با جمع کثیری از زائران و مردم شهید پرور تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،مراسم چهارمین سالگرد شهادت جوانترین شهید مدافع امنیت محمدمهدی رضوان در قطعه ۵٠ گلزار شهدای تهران با جمع کثیری از زائران و مردم شهید پرور تهران برگزار شد.

چهارسال از نبودن تک پسر خانواده می‌گذرد، هرسال غریبانه‌تر برای مادر می‌گذرد و یاداوری تمامی روز‌ها و خاطرات ۱۹ ساله محمدمهدی بیشتر تکرار می‌شود، از بدو تولد محمدمهدی تا آسمانی شدن او به نگاه و نفس اهل بیت(ع) گذشت، امسال نیز به نگاه حضرت زهرا(س) گذشت.

از کمک قلبی خادمان تشییع پیکر شهدا معراج شهدا که چهارسال پیش در همین زمان پیکر محمدمهدی را به دل خاک سپردند و چه برادرانه دل به کار‌ها می‌سپردند.

از روایت جانسوز سید ایمان یاراحمدی تا اشک و آه زائران از روایت دلتنگی مادر تا سپید شدن موی پدر، از دردانه خواهر برادرانه تا شفاعت و تربت اقا تا گذر چهارسال دلتنگی و تک پسر خانواده.

در این مراسم چایخانه متبرک حضرتی (امام رضا (ع)) از میهمانان محمدمهدی با آب کربلا و چای حضرتی پذیرایی می‌کردند.

سخنرانی سیدحسین مومنی از محمدمهدی و نگاهش، تا روضه حضرت زهرای امین قدیم و پرچم حضرت سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع)، اجرای سرودی که از زبان پررمز و راز مادر محمدمهدی با نمایش شروع شد تا اشک‌های میهمانان متی از برنامه‎های این مراسم بود.

دکور زیبای پایین مزار محمدمهدی چه غریبانه خود را به رخ می‌کشید، نام مادر سادات با رنگ قرمز بالای بیت الزهرا(س) دل را زیرو رو می‌کرد و با دیدنش اشک بر دیدگان زائران محمدمهدی جاری می‌شد، در این مراسم مداحی به نفس کربلایی محمدفاطمی نیا از روضه مادر سادات تا روضه رقیه خاتون تا پرچم اقا قمر بنی هاشم و ذکر یا عباسِ گرمشان برگزار شد.

عکس لبخند از عمق جان محمدمهدی روی مزارش عجیب خودنمایی و دل همه را شاد می‎کرد. مادر شهید محمدمهدی گفت: «محمدمهدی همیشه شاد بود و خنده بر لب داشت و هیچ وقت او را عصبانی و ناراحت نمی‌دیدم و حتی ما را ناراحت می‌دید، شوخی می‌کرد که تا ناراحتی‌هایمان رفع شود.»

در انتهای این مراسم به یادماندنی، هدایایی باری یادگاری مانند سالهای قبل به زائران مزار محمدمهدی اهدا شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: