یـا شـهـیـد
۲۱ آبان ۱۴۰۲
478

دوازدهمین سالگرد شهید طهرانی مقدم در گلزار شهدای تهران برگزار شد

دوازدهمین سالگرد سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران در جوار مزارش در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، دوازدهمین سالگرد سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران با حضور سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه، علیرضا زاکانی شهردار تهران، خانواده شهید و جمعی از دوستداران شهید طهرانی مقدم در جوار مزارش در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

گفتنی است صنعت موشکی کشور مدیون سردار حسن طهرانی مقدم و جمعی از یارانش بوده و هست که 12 سال پیش در 21 آبان سال 90  در منطقه ملارد تهران به شهادت رسیدند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: شهید طهرانی مقدم به ظاهر از میان ما رفت ولی وجود مبارکش هست و در نزد خدا روزی می‌خورد و محدودیت حیات دنیایی را ندارد و بهتر و بیشتر به ما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: شهدا مظهر اقتدار ایران هستند، بیان داشت: شهید طهرانی مقدم دانشمند و عنصر اثر گذار در عرصه انقلاب اسلامی بود و هست. او ولایت مدار و اهل دانش و عمل بود. این شهید عزیز که بر افتخارات انقلاب افزوده اهل حضور و مجاهدت در صحنه‌های حساس بود. اما راز توفقیش چه بود؟

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سر اساسی توفیق شهید طهرانی مقدم به حق پیوستگی بود. او و به ولایت معتقد و تابع بود و فداکاری برای انقلاب را اصل می‌دانست.

وی به ذکر خاطره‌ای از شهید حسن طهرانی مقدم پرداخت و گفت: آن سال‌ها گاهی برای نماز صبح به مسجد شهرک دقایقی می‌رفتم. حاج حسن هم پای ثابت نماز صبح بود. خانه ما با او سه پلاک فاصله داشت و بعضی مواقع تا منزل قدم می‌زدیم و او نکاتی می‌گفت. یک روز که از شرایط کشور بسیار خسته بودم، پرسید: خیلی خسته‌ای؟ سرم را تکان دادم. گفت: می‌خواهم خستگی تو را در بیاورم. و بعد شروع کرد خاطره ای تعریف کرد: رفته بودم روسیه موشک نقطه زن بگیرم، ژنرال روسی این خرید را لغو کرد. پرسیدم: چرا؟ گفت: چون این تکنو‌لوژی به عنوان ارزش اختصاصی در اختیار ما هست و به شما نمی‌دهیم. موشکی با برد 300 کیلومتر. هر چه اصرار کردم نداد. گفتم دلیل مخالفت شما چیست گفت از رویش می‌سازید. گفتم نه نمی‌سازم. گفت: چرا. گفتم پس می روم و خودمان می‌سازیم. او خندید.

زاکانی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم گفت: برگشتم ایران و هر چه تلاش کردم نشد. متوسل شدم سه روز به ثامن الحجج و فکر می‌کردم. روز سوم جرقه‌ای به ذهنم زد و فهمیدم عنایتی شد و طرحی به ذهنم رسید. برگشتم در دفترچه دخترم ذهنم را پیاده کردم و بالاخره موشک را ساختیم.

وی افزود: حاج حسن همه جوره از همه ما بزرگتر بود. همان شب حاج حسن آمد منزل ما و موشکی تحت عنوان فاتح 110 را نشانم داد که نسل اول موشک‌های نقطه زن بود. این خاطره را گفتم چون بگویم توکل و توسل شهدا برای ما درس است. او‌ می گفت باید من ذوالفقار علی را بسازم و دشمنان را از تعرض به ایران منع کنم.

شهردار تهران بیان داشت: دوره‌ای من در مجلس بودم و فصل بودجه بود. شهید طهرانی مقدم به من گفت ما منابعی لازم داریم، حدود 20 میلیارد تومان. قرار شد من در مجلس پیگیری کنم. نهایت کار به اطرافیان آقا کشید. وقتی موضوع با فرزند مقام معظم رهبری مطرح شد گفت: آقای رئیس جمهور باید این موضوع را بدانند. چند وقت بعد به شهید طهرانی مقدم گفتم بیا عنوان را عوض کنیم و عنوان دیگری را مطرح کنیم برای این مبلغ. گفت نه. آن زمان رئیس جمهور کارهایی انجام داده بود که حاج حسن گفت: من دیگر اساساً از این رئیس جمهور چیزی نمی خواهم.

وی به ذکر خاطره‌ای دیگر از شهید طهرانی مقدم پرداخت و گفت: حاج حسن تعریف می‌کرد یکبار با آقا عزیز رفتیم خدمت مقام معظم رهبری. ایشان سوالاتی مطرح کرد که حس کردم چند کارشناس موشکی روسی مقابلمان نشستند و سوال تخصصی می پرسند.

زاکانی بیان داشت: کسی که چنین با ولایت ارتباط برقرار کرد و پشت صحنه این دنیا را دید و خستگی ناپذیر بود به تبع این افتخار را می‌تواند به سینه داشته باشد که رهبرش آن تعابیر بلند را که برای کمتر کسی به کار می‌برند در مورد او بگوید. می‌خواهیم امروز با شهید طهرانی مقدم عهدی ببندیم و بگوییم ما اهل برگشت و ارتداد نیستیم. ما به این شهید توسل می‌کنیم تا در مسیر انقلاب راه را گم نکنیم و ما را شفاعت کند.

وی با اشاره به آنچه امروز در غزه می‌گذرد، بیان داشت: این ایام نسل کشی مسلمانان در غزه است اما ایام افتخار ما هم هست زیرا آن رذلی که در پنج روز 5 کشور عربی را گرفت امروز با قدرت مقاومت زمین گیر شده است.

شهردار تهران افزود: امروز بحث بر سر مشروعیت است و عملیات طوفان الاقصی اساسش مشروعیت برای جبهه حق و مشروعیت زدایی از غده سرطانی و جبهه نا حق است. اگر امروز در لندن و پاریس علیه اسرائیل راهپیمایی می‌کنند یعنی ماهیت اسرائیل برای همه مسجل شده و امروز معادله تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کامروایی برای استکبار در خاورمیانه نبوده و نیست و دور نخواهد بود که شاهد شکست نظام سلطه در جهان خواهیم بود.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: