یـا شـهـیـد
۰۷ مهر ۱۳۹۶
1562

مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا در بهشت‌زهرا (س) و سراسر کشور برگزار شد

مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا پنج‌شنبه 6 مهر در بهشت‌زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای بهشت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
در این مراسم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه در میان همه واژگان کلمات مقدس زیادی یافت می‌شوند که مردم با احترام از آنها سخن می‌گویند، اظهار داشت: اما کلمه «شهید» از احترام خاص و ویژه‌ای برخوردار است و در قرآن نیز از عظمت با آن یاد می‌شود.
وی با تشریح جایگاه شهید در قرآن کریم گفت: شهدا در قرآن کریم کسانی هستند که درجه والایی دارند و رستگار هستند ضمن اینکه قرآن کریم در آیه‌ای دیگر می‌فرماید «هرگز گمان نبرید، شهدا مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی دارند» و در واقع شهید از دید قرآن و مکتب اسلام شخصیتی والا دارد که همه با دیده احترام به ایشان می‌نگرند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه انسان‌های زیادی به جامعه خود خدمت می‌کنند، گفت: کسی که برق را اختراع کرد یا اکتشاف و صنعتی به عنوان دستاورد در اختیار جامعه قرار داد، خدمت کرده است اما خدمت شهید قابل مقایسه با این خدمات نیست. شهدا در همه زمان‌ها خدمت بزرگی کرده‌اند زیرا شهید برای جامعه همچون شمعی است که می‌سوزد و از سوختن او، جامعه روشن مانده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشییع با شکوه شهید حججی اشاره کرد و گفت: همانطور که همگان مشاهده کردند، تشییع این شهید عزیز با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر تابوت شهید حججی بوسه زدند. رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید فرمودند خداوند شهید حججی را بسیار دوست داشته است که این چنین باعث تحول و غوغا در جامعه و دل مردم شده است.
وی در انتها خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند انقلاب اسلامی وجود نداشت و اگر هم بود، معلوم نبود چگونه انقلابی باشد. در حقیقت هویت انقلابی و امنیت امروز خود را مدیون تمام شهدا هستیم و برای درک این امنیت، کافی است نگاهی به وضعیت خاورمیانه بیاندازیم و به یاد بیاوریم، امنیت ایران از خون شهدا است.
گفتنی است، مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس همزمان با تهران در سراسر کشور با قرائت پیام مقام معظم رهبری برگزار شد.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: