یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۰ فروردین ۱۳۹۷
3001

بزرگداشت سالروز شهید آوینی با حضور دانش آموزان برگزار شد

دوشنبه 20 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی مراسم زیارت عاشورا و خاطره گویی با حضور دانش آموزان دبستان دخترانه شهید آوینی منطقه ۱۶ تهران بر سر مزار این شهید در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ،یکشنبه 20 فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی مراسم زیارت عاشورا و خاطره گویی با حضور دانش آموزان دبستان  دخترانه شهید آوینی منطقه ۱۶ تهران بر سر مزار این شهید در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

در این مراسم که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ – دبستان دخترانه شهید آوینی و کانون فرهنگی هنری فجر با حضور دانش آموزان دبستان دخترانه شهید آوینی آموزش و پرورش منطقه 16 برگزار شد جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

در این مراسم ضمن قرائت زیارت عاشورا ، برای دانش آموزان برنامه های خاطره گویی و زیارت قبور شهدا و روایتگری نیز برگزار شد.

گفتنی است ؛ سید مرتضی آوینی در سال 1326  در شهرری به دنیا آمد. وی با شروع جنگ و محاصره بندر خرمشهر به این شهر رفت و با یاری همکارانش فیلم «فتح خون» را ساخت. سپس مجموعه «حقیقت» را برای شهر آبادان تهیه کرد.

مشهورترین کار آوینی ساخت مجموعه تلویزیونی «روایت فتح» بود که از سال 1364 از تلویزیون پخش شد. روایت فتح، از آنجا که چهره واقعی جبهه‌های جنگ را نشان می‌داد مورد توجه قرار گرفت.  او غیر از ساخت فیلم‌های مستند، فعالیت چشمگیری نیز در مطبوعات داشت

آوینی در سال 1371  بار دیگر ساخت مجموعه تلویزیونی روایت فتح را آغاز کرد و راهی مناطق مختلف جنگی شد. او شنیده بود، دالانهایی در منطقه فکه پیدا شده که پیکر ده ها رزمنده ایرانی در آنجا مدفون است. در 20 فروردین 1372 او و همکارانش به آن منطقه رفتند. پای سید مرتضی آوینی روی یک مین خنثی نشده رفت. در اثر انفجار، یک پای او قطع شد و بر اثر شدت خون‌ریزی در راه بیمارستان به شهادت رسید.

 

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: