یـا شـهـیـد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
2813

مراسم بزرگداشت سردار شهید سیدمجتبی هاشمی برگزار شد+تصاویر

صبح امروز جمعه و در ادامه دعای پرفیض ندبه مراسم بزرگداشت سردار شهید سیدمجتبی هاشمی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمان این شهید گرانقدر در گلزار شهدای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز جمعه و در ادامه دعای پرفیض ندبه مراسم بزرگداشت سردار شهید سیدمجتبی هاشمی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از همرزمان این شهید گرانقدر در گلزار شهدای تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سیدمجتبی هاشمی و جمعی از یارانش بیان نمود : شهید هاشمی یک شهید ویژه ای بود ، در زمان این شهید والامقام سردارانی بودند به صورت گمنام و ناشناخته که به عنوان نیروهای عادی در جنوب کشور با رژیم بعثی عراق مبارزه میکردند.

ایشان در ادامه افزود : اگر شهید هاشمی و یارانش در همان اوایل جنگ نبودند خرمشهر سقوط می کرد ، و آبادان اون حماسه زیبای مقاومت نمی توانست نشان دهد.

پناهیان گفت : در جبهه های جنگ رژیم بعثی عراق به هیچ عنوان نتوانستند به شهید هاشمی دست یابند و آخر توانستند توسط نیروهای منافق در شهر او را ترور کنند.

در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثارگل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهید والامقام و تمامی شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

سید مجتبی هاشمی فرمانده فدائیان اسلام در ۱۳ آبان ۱۳۱۹ به دنیا آمد. وی که نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران بود، در سال های ابتدایی جنگ فرماندهی گروه فدائیان اسلام را بر عهده داشت. این فرمانده بلند قامت، در کنار شهید مصطفی چمران، از تنها فرماندهان جنگ های نامنظم هشت سال دفاع مقدس بودند. سید مجتبی هاشمی پس از بارها سوء قصد در جبهه، در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق در مغازه خود واقع در خیابان وحدت اسلامی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در قطعه ۲۴ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: