یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۰۱ آذر ۱۳۹۷
1676

مراسم بزرگداشت شهید سنگرساز بی سنگر حجت ملاآقایی در گلزار شهدای تهران+تصاویر

مراسم بزرگداشت سنگرساز بی سنگر شهید حجت اله ملاآقایی در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش یاشهید ، صبح امروز مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت سنگر ساز بی سنگر شهید حجت اله ملاآقایی با حضور جمعی از همرزمانش و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج جعفر طهماسبی بر سرمزارش در قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

شهید حجت ملاآقایی در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۳۸ در خانواده ای متدین و مذهبی در شهر ری به دنیا آمد و از همان دوران کودکی توسط پدر و مادر با معارف ناب اهل بیت آشنا شد. این آشنایی سبب شد تا حجت به سمت مداحی سوق پیدا کند و از همان دوران طفولیت به مداحی اهل بیت عصمت و طهارت بپردازد.

عشق و علاقه حجت الله به سید و سالار شهیدان بی حد و حصر بود و سبب شد تا وی در شهرری هیئت علی اصغر(ع) را راه اندازی کند و تا زمانی که در شهر ری بود این هیئت را پابرجا نگه داشت. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در شهر ری گذراند و پس از قبولی در دانشگاه اراک برای تحصیل برق به این دانشگاه رفت .

در همین زمان بود که به همراه خانواده به ورامین نقل مکان کرد و در این شهرستان نیز از انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی دست برنداشت و در مسجد فاطمه الزهرا خیابان میرزایی همواره پای ثابت برنامه ها بود. با شروع جنگ تحمیلی در حالی که مشغول تحصیل در دانشگاه اراک بود، درس را رها کرد و به جبهه رفت و همواره دوست داشت در جنگ بدون اینکه شناخته بشود به مبارزه بپردازد، به همین خاطر مسئولیت فرماندهی جنگ را نمی پذیرفت .

اما رشادت های سردار ملا آقایی سرانجام وی را فرمانده گردان جهادگران رزمی کرد که نقش موثری در پیروزی های رزمندگان در جبهه ایفا کرد.

وی از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشت تا اینکه سرانجام در آذرماه ۱۳۶۶ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: