یـا شـهـیـد
گروه اخبار
۲۳ آذر ۱۳۹۷
1891

آئین بزرگداشت شهدای تفحص درگلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد

آئین بزرگداشت 2 تن از شهدای تفحص شهیدان «محمد زمانی» و «علیرضا شهبازی» با حضور مسئولان لشگری، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش یاشهید،این مراسم عصر پنجشنبه ۲۲ آذرماه با حضور سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه محمد رسول الله، همرزمان شهید از کمیته تفحص مفقودین، خانواده شهدا، ایثارگران و عموم مردم شهید پرور برگزار شد.
معاون اجرایی سپاه محمد رسول الله در این آئین به شخصیت بارز شهیدان زمانی و شهبازی اشاره کرد و گفت: این دو شهید راه حقیقی خود را یافتند و در راه هدف خود تا پای جان رفتند.
سرهنگ اصحاب کریمی افزود: این شهدای والا مقام تلاش می کردند تا خود را به شهدا برسانند و در هیات ها و روضه ها با حالت تضرع از خداوند شهادت می خواستند که سرانجام هم به آرزوی دیرینه شان رسیدند.
وی یادآور شد: در ایام اسفند و فروردین تمام وقت خود را برای زائران سفر راهیان نور می گذاشتند و خود را به مناطق فکه و دو کوهه می رساندند.
معاون اجرایی سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: شهیدان شهبازی و کریمی ماندن در این دنیا را برای خود دشوار می دانستند.
وی یادآور شد: جوانان امروز زندگی را در ازدواج می دانند اما امثال شهیدان شهبازی و کریمی در قید و بند دنیا نبودند و باید سرنوشت این شهیدان سرمشق زندگی جوانان باشد.
شهید علیرضا شهبازی در سال 1355 تک فرزند و در محله نازی آبادتهران به دنیا آمد و در سال 1378 دانشجو دانشکده علوم و فنون شد، او در تمام این سالها فرزند انقلاب بود و همواره آرزوی شهادت داشت.
شهید شهبازی کمتر از دو ماه از ازدواجش نمی گذشت که در آذر ماه 1380 همراه شهید زمانی به آرزوی خود رسیدند.
شهید محمدرضا زمانی متولد 1357 و رشد یافته منطقه اسلامشهر بود و با اینکه 23 سال بیشتر نداشت به یاران شهیدش پیوست.

نظرات

لطفا دیدگاه خودتون رو بیان کنید: